Хомологацията на машини за различни състезания ни е дала някои от най-добрите автомобили, виждани по пътищата. А какво имаме предвид под хомологация? В случая става въпрос за това, че много състезателни серии изискват участващите в тях коли да бъдат налични в известни количества като модели за частни клиенти, с регистрация за движение по обществените пътища.

По горепосочените причини, понякога в гамите на автомобилните производители се появяват някои наистина специални модели. Обикновено, те са сред най-бързите и най-мощните екземпляри, а нерядко се предлагат в доста лимитиран тираж, само и само да покрият изискванията на дадена организация да излязат на състезателните трасета.
За щастие, подобни ходове от страна на производителите са довели до появата на някои от най-вълнуващите коли на света. Нека ви разкажем за най-интересните от тях.
19 "цивилни" версии на състезателни машини (ГАЛЕРИЯ):
Колко гъвкави са правилата на FIA за Световния GT шампионат в края на 90-те години ни показва тази хомологационна машина, която според Mercedes има връзка с купето CLK. Извън сходството в силуетите, фаровете и решетката, GTR е уникален болид с карбоново купе и място за един-единствен човек.
Все пак, от Mercedes произвеждат цивилни версии, за да се справят с хомологацията, която изисква минимум 25 серийни коли. Така, германците лансират 20 купета и 6 роудстъра, като 5 от купетата са ъпгрейднати до версия Super Sport. Стандартният GTR е със 7-литров V12 от AMG, с максимална мощност от 620 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди. Super Sport е с разширен до 7,3 литра обем на мотора и мощност от 664 к.с.


0