Хомологацията на машини за различни състезания ни е дала някои от най-добрите автомобили, виждани по пътищата. А какво имаме предвид под хомологация? В случая става въпрос за това, че много състезателни серии изискват участващите в тях коли да бъдат налични в известни количества като модели за частни клиенти, с регистрация за движение по обществените пътища.

По горепосочените причини, понякога в гамите на автомобилните производители се появяват някои наистина специални модели. Обикновено, те са сред най-бързите и най-мощните екземпляри, а нерядко се предлагат в доста лимитиран тираж, само и само да покрият изискванията на дадена организация да излязат на състезателните трасета.
За щастие, подобни ходове от страна на производителите са довели до появата на някои от най-вълнуващите коли на света. Нека ви разкажем за най-интересните от тях.
19 "цивилни" версии на състезателни машини (ГАЛЕРИЯ):
Макар група Б да е известна с 4х4 чудовищата си, Lancia се пробва там със заднозадвижваната 037, поне докато стане готова Integrale. Въпреки това, 037 е създадена от самото начало като рали-автомобил, със своя средноразположен двулитров мотор със суперчарджър, доставящ между 267 и 330 конски сили.
Кевларено купе се грижи за олекотяването, чиито големи панели отпред и отзад давали лесен достъп на механиците към двигателя и окачването. Версията за пътищата, наречена Stradale не отстъпвала почти по нищо на спортния модел, като са произведени общо 200 бройки. Залогът на Lancia се отплаща през 1983 година, когато печели Световния рали шампионат през 1983 година, ставайки последния производител, който го е сторил със заднозадвижвана машина.


0