IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се кара автомобил при -50 градуса по Целзий

Хората в Сибир са измислили удивителни трикове, за да ползват колите си

След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
  

   
термометър, минус 54
  
   
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
  
   
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    tmilanov ( преди 9 месеца )
    А пък на предния капак на автомобила слагат "капот" или преведено на български е "ватиран капак" (подобие на чула за добичетата). Колите работят денонощно, защото ако ги изгасят трудно ще бъде запалването, което даже при 40 градуса под нулата е невъзможно. Още една допълнителна "екстра" е поставянето на допълнителен радиатор за отопляване на купето, който също работи непрекъснато. Като заключение мога да споделя, че местните жители си намират начин да подобрят живота и не се оплакват.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Цаця ( преди 9 месеца )
    Смятайте, че Колима е бил един от най-странните лагери е системата на ГУЛАГ... Май още първата зима умират повечето затворници, включително надзирателите!
  • #19
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Японеца ( преди 3 години )
    В Сибир няма Тесла!
  • #18
    13 rate up comment 41 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    то на цялата територия на расия няма следи от цивилизация лошото е зимата на 41 не е била като на 2021 сега щяха да са част от цивилизования свят
  • #17
    25 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И най-северните части на Канада не са по-различни. В Аляска е същото !
  • #16
    63 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Има места в Сибир, където в радиус от стотици километри няма следа от цивилизаци. Какви контакти ви гонят ?! Защо се правите на интересни ? Норвегия, Швеция и Финландия взети заедно са по-малко като площ от Сибир ! Разбирам ви, че мразите руснаците, ама то бива бива невежество...
  • #15
    12 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    нали тя природата в канада е по различна от тази в расия или в норвегияв тези цивилизовани държави паркингите имат електрически контакти именно с тази цел който все пак иска да се цивилизова се продават допълнителни китове https://***.defa.com/de/elektrische-vorwaermung/
  • #14
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 9,да при тези изброените въобще нямат такива екстремни студове,като в споменатата облас,която е с територия на Норвегия,Швеция и Финландия.
  • #13
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 13 има в ютуб една поредица на един северняк от този край,който кара УАЗ Патриот казва се северният Патрик Гледай го,поучителен е и за палатките и за кабелите и за живота им като цяло. В повечето случай колите се вкарват в гаражи,които са отопляеми или са като показаните горе наснимките палатки и там се продават такива отоплители на бензин,като резачките и така затоплят автомобилите.Гледай го поучителен е и хората си живеят без да се оплакват.При нас такъв студ и 90/100 от колите ще са леш.
  • #12
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Fury ( преди 3 години )
    В тази част на Русия, автомобилите основно са "нов внос" от Япония и Корея и старите руски ВАЗ и УАЗ. Едва ли имат електрическо подгряване. И да имат къде ще ги включите? Аз паркирам с голям успех на 100-на метра от дома си и ако ми падне акумулатора, няма как да закарам ток до колата си, а тези там с палатките кабел под снега ли ще им закарате?