Коронавирусът и някои други фактори през 2020 са свили световния автомобилен пазар с около 15%, показва обобщената статистика на база регистрации. Пазарите в ЕС и Бразилия са се свили с по една четвърт, в САЩ, Япония и Индия спадът е двуцифрен, и единствено Китай и Русия успяват да го удържат в едноцифрени граници.
Tesla, на която не стигнаха само 450 коли да изпълни обещанието на Мъск за половин милион доставки, за пръв път попада сред шестте най-продавани премиум марки в света
Китай категорично е най-големият автомобилен пазар на планетата с 19.79 милиона нови регистрации, следван от САЩ с 14.45 милиона, Европа с 11.96 милиона (при 15.8 милиона през 2019), Япония - 3.81 млн., Индия - 2.44 млн., Бразилия - 1.95 млн., и Русия - 1.59 милиона автомобила.
След като стана ясно, че за пръв път от години Toyota успява да измести VW като най-големия масов производител, вече можем да посочим лидерите и в премиум сегмента. Ето кои са най-продаваните премиум марки през 2020.
Колко продадоха премиум марките през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
Окончателни данни за продажбите на италианския бранд още не са изнесени, затова даваме само едно ориентировъчно число. Знаем със сигурност, че продажбите на ключовия европейски пазар за 35 718, като половината от тях се падат на Италия. Продажбите в САЩ са малко над 18 000.
Като цяло статистиката за Европа добре отразява моментната криза, в която се намира Alfa: марката продаде 205 000 автомобила на Стария континент през 2001, 110 000 през 2010, и под 36 000 през 2020.