IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

“Виетнамското BMW” показа три електромобила наведнъж

Този път компанията VinFast използва собствени платформи и агрегати

Виетнамската компания VinFast се показа пред света през 2018 година и сега нейната гама се състои от три модела. Това са хечбекът Fadil (копие на Opel Karl Rocks), седанът Lux A2.0 (на базата на BMW 5-Series) и кросоувърът Lux SA2.0 с неговата топ-версия President, които са изградени на основата на BMW X5 (серия F15).


VinFast
VinFast VF33

Следващата крачка на производителя е електрификацията, като той представи три модела на ток наведнъж. Това са VF31, VF32 и VF33, като този път изглежда, че виетнамците са преминали на свои платформи и агрегати, а не са прибегнали до лицензи на други производители.

Най-малкият модел VinFast VF31 е с дължина 4300 мм, а разстоянието между двете оси е 2611 мм. Петвратият модел се предлага с един електромотор, развиващ 116 к.с. и 190 Нм, който е захранван от батерия с капацитет 42 кВт/ч. Пробегът с едно е 300 км, но не се уточнява по какъв цикъл е измерен.


VinFast
VinFast VF31

Моделът получава и топ-версия с комплекс от системи за безопасност, която би трябвало да заслужи 5 звезди на тестовете на Euro NCAP. В оборудването на електромобила влизат подгряване на волана и седалките, които имат и вентилация, 10-инчов вертикален екран на мултимедията (срещу доплащане се предлага и 12,8-инчов) и климатик със система за пречистване на въздуха.

В гамата следва кросоувърът VinFast VF32, чиято дължина е 4750 мм, а междуосието – 2950 мм. За него се предлагат два варианта на силов агрегат. Базовата версия получава един електромотор с 204 к.с. и 320 Нм, както и батерия с капацитет 90 кВт/ч, която би трябвало да осигури пробег от 504 км с едно зареждане.


VinFast
VinFast VF32

Вариантът с два електромотора предлага общо 408 к.с и 640 Нм, но пробегът тук ще бъде значително по-малък. Освен това VinFast VF32 може да бъде поръчан и със стандартен 2,0-литров бензинов турбомотор, развиващ 189 к.с. и 280 Нм. Салонът е същият като на VF31, но екранът на мултимедията може да бъде с диагонал 15,4 инча.

Флагманският кросоувър VinFast VF33 има дължина от 5120 мм и разстояние между двете оси от 3150 мм. Той получава същата система с два електромотора и 408 к.с., но батерията му е по-голяма – 106 кВт/ч и така пробегът достига 550 км. Като алтернатива за този модел е достъпен вариант с 2,0-литров бензинов турбомотор с мощност 228 к.с. и 350 Нм, а в оборудването влизат мултимедия с 15,4-инчов екран, панорамен покрив с утра-виолетова защита и матрични светодиодни фарове.


VinFast
VinFast VF32

И трите електромобила ще разполагат с автопилот от трето ниво, който работи с лидар, 19 датчика и 14 камери, а за обработката на информацията отговаря чип Orion-X. От VinFast обещават да добавят и някои функции от четвърто ниво. Компанията не съобщава кой ще произвежда батериите за нейните коли на ток, но през миналата пролет тя сключи договор с южнокорейската LG Chem.

По план първи на пазара във Виетна ще излезе VinFast VF31, като това ще стане през ноември 2021 година. Другите два модела ще се появят през февруари 202 година, а само 4 месеца по-късно трябва да стартира експортът им за САЩ, Канада и Европа.

Още снимки на трите електрически модела на VinFast - вижте в галерията:

Снимки: VinFast

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Никой ( преди 3 години )
    Е какво стана с инвестициите в БГ.
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ние нямаме нищо общо с потиженията на страните от ЕС, нито заслужаваме по какъвто и да е критерий да сме там, освен че те имат гео-политически интерес от територията на България.За разлика от нас Виетнамците са трудолюбиви хора. Това че страната им не е модернизирана е заради политически причини и не значи че не могат бързо да прогресират (не че им трябва)
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 3 години )
    Е то трябва да инициираш и предприемаш, като него правим или малко го правят няма как!