През последните 20 години бяхме свидетели на няколко операции по възраждане на значими от миналото автомобилни модели: от Fiat 500 до 124 Spider, през Mini и Volkswagen New Beelte, до Alpine A100, Toyota GT86 и Supra. Всчики те, а и редица други, представиха модерна интерпретация на обичаните преди много години исторически модели.
Но можеше да има и много повече: всъщност, на всеки един възроден модел, който влиза в серийно производство има поне два или три, които даден автомобилен производител разработва, а след това изоставя. В много случаи такива автомобили се представят пред публика като концептуални модели, за да се види реакцията и дори се подават сигнали за евентуално серийно производство.
В галерията по-долу ще откриете няколко култови автомобили, които трябваше или щяха да бъдат възродени и вкарани в серийно производство, но впоследствие проектите за тях потънаха в забрава:
8 култови модела, които заслужаваха нов шанс (ГАЛЕРИЯ)
Alfa Romeo никога не се отказваше от двуместните си модели, поне допреди десетилетие. Затова, когато на автосалона в Женева през 2010 година бе показана концепцията 2uettottanta от Pininfarina, мнозина се надяваха тази традиция да продължи. Посветения на 80-годишнината на дизайнерския център и вековния юбилей на автомобилния производител бе с надлъжно разположен 1750-кубиков турбодвигател и, за пръв път, със задно задвижване от доста време преди това. Всичко изглеждаше перфектно, но нищо не се случи...