IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на Jaguar разбра по трудния начин, че не си е купил всъдеход

Нагледен урок как не бива да се преминава през водно препятствие (ВИДЕО)

Когато Jaguar обяви, че пуска първия си кросоувър - F-PACE, идеята изглеждаше доста добра. Все пак британската марка е част от една обща компания със специалиста по офроудърите - Land Rover. Той от години произвежда автомобили, които могат да отидат навсякъде, и се смята за един от най-добрите в бранша в това отношение.


Jaguar F-Pace


Факт е, че що се отнася до системите за задвижване на четирите колела и за контрола на сцеплението, е много трудно да се намери нещо по-добро от това, което прави Land Rover. Само, че Jaguar F-PACE не е типичен всъдеход, а по-скоро кросоувър. Някои от собствениците на модела обаче смятат, че са си купили високопроходим автомобил, и не разбират, че трябва да отстъпят при по-сложна ситуация на пътя.

Така е и в случая с този силно наводнен участък от пътя, до който стига собственикът на Jaguar F-Pace. Смешното в случая е, че шофьорът можеше да премине водното препятствие, ако беше проявил малко повече мисъл и беше гласувал повече доверие на колата си. Вместо да кара бавно, той реши да даде газ и в крайна сметка заседна насред образувалото се езеро.


Jaguar F-Pace


Мъжът загуби предния си номер, но не е изключено пораженията по автомобила да са по-сериозни. Потапянето по този начин в дълбока вода, при работещ и всмукващ въздух двигател, е почти сигурен начин да се вкара вода в цилиндрите. Малко количество няма да е проблем, тъй като тя ще се изпари след след известно време.

Повече вода обаче води до „хидроудар“ - буталото се опитва да я компресира, но водата не се поддава и налягането я насочва другаде - което обикновено вижда сметката на мотовилката или вала. Което означава основен - и доста скъп - ремонт.



На пръв поглед шофьорът на този Jaguar F-Pace излезе лесно от положението, но във всички случаи ще трябва да посети сервиз. А ако има по-сериозна повреда и колата му е в гаранция, ще трябва да измисли и добра лъжа за случилото се.

Снимка и видео: Autoevolution

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Акo беше си купил истински джип нямаше да закъса в тая локва. Ама той джендъра си мисли че като кара "кросоувър" е много модерен....
  • #7
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Бракма.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4 обикновено тези клипчета ги правят в угода на едни или други,което не показва реално нещата. Така,че да прав си,че не може много да им се вярва но са интересни.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбира се, че такива коли няма как да са проходими. Има голямо усилие положено за по-спортно пътно поведение там. А и с това дълго междуосие при определена конфигурация на терена колата трябва да е метър висока, за да не задере отдолу в някой камък. Лесно се показва математически като нарисуваш дъга от кръг, върху която колата трябва да стъпи и си играеш с радиуса на дъгата, но запазваш дължината на междуосието. Неслучайно добрите офроудъри са с късо междуосие и добър клиърънс. Математика 5 кл.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В клипчета има всякакви случаи. От това как БМВ-та и Ауди-та не могат една ливада да изкачат, до това как Фиат Панда *** майката на офроудъри 10 пъти по-скъпи от нея. Отиди покарай една година real-life и ще си говорим.
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам защо си мислиш, че фантазирам. Всеки втори на добра заплата кара Q7 в София - я на старо, я нова. Колата се вдига - да. Колата НЕ става за много пресечен терен. На клипчетата може да се вярва толкова, колкото на каскадите във филмите.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Q7-та с толкова дълго междуосие ясно че няма да е толкова проходим, но все пак. Виж за СУВ-овете в В и С сегмент, които са си отвсякъде хечбек с по-големи гуми, ме избива на смях като ми обясняват колко са проходими. Да вдигнали са малко по-високо броните ама като гумите ти са с 1 см по-голям радиус - носачи и кош на двигателя са на 1 см по-високо от преди. Само печелиш ъгъл на атака.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Имам близък приятел с Audi Q7 - чистак, бърсак. Редовно ми се оплаква, че яко задира наляво-надясно и в София и като кара извън града по пресечени терени. Та толкова за тея "всъдеходи"...