IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 хитри начина за по-бързо загряване на автомобила

Повечето способи са добре известни, но някои ще ви изненадат

Една от най-неприятните ситуации през зимния сезон е, когато сутрин човек влезе в автомобила си и трябва да потегли бързо. В купето е неприятно студено. Но има начини салонът да се загрее по-бързо, смятат експертите на руското издание ZR. Ето техните препоръки за такива случаи.


подгряване


1. Дръжте по-високи празни обороти, добре е те да бъдат някъде в района на 2000-2500 об/мин. Това е достатъчно, за да може двигателят да достигне по-бързо работна температура.

2. Колкото е по-голяма натоварването, толкова по-ефективно е подгряването на основните системи на автомобила. Важното обаче е, шофьорът да не се престарава, защото може да навреди на двигателя. Най-добрият вариант е кратко подгряване в неподвижно положение и по-бавно движение през първите няколко минути на пътуването.

3. Не включвайте веднага вентилатора на пълна мощност, тъй като това е безсмислено. Влизащият в началото въздух е студен, а и така двигателят загрява по-бавно.

4. Опитайте се да не позволявате на двигателя да изстине напълно. За българските условия това е излишно, освен при извънредни студове или високо в планините. Но в северните райони на Русия е обичайна практика. Разбира се, не е особено рационално да оставите мотора да работи цяла нощ. Но при по-съвременните автомобили можете периодично да го задействате за кратко дистанционно.

5. Отчитайте фактори като температурата на въздуха и скоростта на вятъра. Ако можете да намерите място на завет или пък такова, през което минават подземни топли тръби, паркирайте автомобила си на него.

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Петко ( преди 3 години )
    Оборотите да са в района на Сливница, най-добре на Дупница.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 4 ( преди 3 години )
    Това че караю дачия 2019та не те прави гангстер или голям шофъор.А и да ти кажа принципа на действия на ДВГ преди 100 години и сега е същия.Все цилиндри , все бутала , ссе клапани , нещо които със студено и гъсто маНо не се мажат добре
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Термопомпа втори път ( преди 3 години )
    Другото е:пускай що имаш ел.подгрев на стъкла(предно/задно),огледала,седалки, волан - хем ще натовариш алтернатора/матора,хем колкото там топлинка дадат, все файда !И да:най-бързо загрява с мръснa газ,ама нали ще пазим маторчето, горкото:),масълцето било студено,щяло да се износи и тем подобни "инженерно-философски" разсъждения!Зависи дали бързаш или не,мен ако питаш най-добре е да можеш да я палнеш дистанционно от вкъщи и да слезеш след 10-15 мин,е,който има-има,иначе шапка и ръкавици!
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Термопомпа друг път ( преди 3 години )
    Я кажи един-два автомобила с термопомпа да чуя? Сигурно има вече някои нови скъпарски луксозни возила с такъв лукс,ама "нали" в България всички сме с такива модерни нови автомобили от магазина!Климатроник не значи термопомпа ,добър ден! Питай в някой сервиз да те осветлят, нямам време !Най-бързо загряват автомобилите с печка, който има такава знае !Иначе за нас повечето,гледай да ти е изправен термостата,пускай на вътрешна циркулация отначало,задай не повече от 20 градуса когато колата е студена
  • #10
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    преди да се качите в автомобила се нахранете обилно с боб.
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Може да си сложите едно кюмбе в колата и да го припалвате набързо с няколко цепеници. На третата минута прави баня независимо от външната температура.
  • #8
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво се прави, зависи от температурата. При по-високи от 0 градуса температури няма какво толкова да му се мисли, просто се тръгва и се кара внимателно в началото. До -10 още по-внимателно и е хубаво да се чуе дали двигателят работи равномерно преди да се потегли. При под -10 е добре да се загрее 1 минута на място, но без да се подава газ. И въобще да се избягва палене за няма нищо при минусови температури.
  • #7
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По-*** съвети не бях чел!
  • #6
    1 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ужас чебурашките не знаят че автомобилите имат термопомпа - компресор който се задвижва от работата на двигателя и от топлообменника на климатика започва приток в купето на топъл въздух чебурашките може и да си сложат някой *** или керосинова лампа или вътрешно с половин литър самогон или направо да запалят автомобила като литвин и да се стоплят лошото е че зимата на 41 е била много сурова и сега четем превод на подобни статии
  • #5
    30 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Само да попитам на минус Х градуси като се държат високи обороти на леден мотор...Колко добре е за мотора това нещо?