IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Анализатори: Представянето на Tesla в Европа е тревожно

Model 3 се срина до четвърто място на най-големия електрически пазар в света

Изоставането на Tesla в Европа би трябвало да тревожи инвеститорите в компанията, коментира Питър Гарнри, шеф на стратегическия отдел на инвестиционната банка Saxo Bank. През 2020 американците отстъпиха първото място на Стария континент, а при най-популярните електрически автомобили техният Model 3 вече е едва четвърти, сочат данни на EV Volumes. Първото място е за Renault Zoe, с малък аванс пред Volkswagen ID.3, а пред Tesla успява да се вмъкне и електрическата версия на Hyundai Kona.
 
  
Tesla Model 3, Volkswagen ID.3
  
  
Това се случва на фона на огромните ръстове на електромобилите в Европа през 2020, когато продажбите на автомобили с кабел за зареждане пораснаха със 198% (макар общият автомобилен пазар да се сви с 14%). Така днес Старият континент е най-големият електрически пазар в света, двойно по-голям от този в Китай и пет пъти по-голям от този в САЩ.

"Tesla ще бъде успешен производител и ще се превърне в един от най-големите в бъдеще. Но конкуренцията се ожесточава и това поставя под въпрос сегашната пазарна оценка на компанията от 805 милиарда долара", отбелязва Гарнри. "Още по-стряскащо е, че Model S и Model X не са в Топ 20 в Европа, макар техни директни конкуренти като Audi e-tron да попадат там".

Ръстът в цената на акциите на Tesla продължава - след като надхвърли 700% през 2020, книжата са повишили стойността си с още 21% в първите две седмици на 2021.
  

Питър Гарнри, Saxo
Според аналитика от Saxo Bank Питър Гарнри успехът на Tesla не буди съмнение, но сегашната пазарна оценка на компанията е може би твърде завишена


Влиятелният анализатор от Уолстрийт Даниъл Айвс прогнозира, че акциите на Tesla ще поскъпнат от сегашните 845 долара до около 950 долара, или дори до 1250 при най-оптимистичния сценарий. Въпреки това обаче Айвс, който работи за Wedbush Securities, не препоръчва покупка. В момента главният двигател на Tesla е китайският пазар - "сърцето и белите дробове" на компанията, както се изразява той. Очакванията са до 2022 над 40% от продажбите на Tesla да се случват там, въпреки че след победата на демократите в САЩ се очакват правителствени програми за насърчаване на електромобилите.

Мнозинството анализатори от Уолстрийт споделят позицията му и препоръчват Hold - нито покупка, нито продажба. От 37-те експерти, които следят акциите на Tesla, на такова мнение са 14, включително Айвс. Седем "силно препоръчват" покупка, четирима препоръчват покупка, петима съветват да се продава, а трима "силно препоръчват" продажба. Останалите четирима не дават препоръка за книжата на компанията.

 

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 3 години )
    Сега ще видиш как се надува като пуснат европейската фабрика :))) Аз в тайджана не знам да можеш електронни игри да играеш с тия малки дисплейчета! Другите с ДВГ не ги коментирам, някъв отдолу пише че ще си взима е класа пред електрическа кола на тесла.....трагедия! И на който не му е ясно още, електрическите коли са бъдещето, свиквайте:)
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Балонът се надува и надува...Екстрата пърдящи седалки се оказа недостатъчна да компенсира сиромашкия интериор и невероятно лошата сглобка.Проблемът на теслите не е в завода, а в лошото качество.Дори рено зое е класи над тоя американски камион.Както се казва, кака се ожени.Дотук.Един ден глупаците ще си лепят тапети в къщи с акциите.
  • #20
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    балона на теслата се наду доста преди да се спука...вагенчето удари много звучен шамар на теслите, а този година ще има още няколко ключови модела.
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Тесла стават жертва на собствената си лакомия. То ест да бълват количество вместо качество. Няколко пъти съм оглеждал Тесли в шоурум - нови. Ми за 5 секунди намираш първия проблем в сглобката. След 5 мин. повърхностно оглеждане вече си наясно, че е сглобена мноого набързо. Недоподгънати и недозалепени крайща на кожата, странни и криви фуги и шевове. Като затваряш вратата звука е плашещ... и това има над 300 коня и тежи над 2 тона. Тази кола е буквално опасна.
  • #18
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е в Европа се търсят по -малки коли това е ясно а и тройката е доста по скъпа от Зои и айде 3....Нали за това ще правят нещо в класа на гоуфу! Все пак коли с цени по 40 000евро не са по джоба на средната класа! Тесла правят най добрите електромобили и това няма да се промени лесно- компютри на колела!
  • #17
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Модел 3 е отживелица, в ЕС от 10-15 години почти никой не купува 4-вратки, единствените са "премиум" сегмента, но силно се съмнявам че са много хората които на цената на Е-клас ще предпочетат Тесла 3.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Тревожното е че Гига-Берлин го измазват вече..Тревогите за тях, харабията за нас :D
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 3 години )
    Сигурен съм, че и те са доволни че не живееш там!
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 3 години )
    Не. Това означава, че нямаха доставки предните месеци, а кораба е дошъл декември.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 3 години )
    Знам че имат през много през декември това потвърждава че въвеждането на термопомпата е много важна за Норвегия защото през Март и Септември нямаха толкова там а продажбите с десен волан започнаха по-късно за това сега имат рекорди в Британия