fallback

Заслужава ли си Porsche Cayenne за 10 000 евро?

Дори експертите се затрудняват с категоричен отговор на този въпрос

Търсите да загубите употребяван автомобили и съответно отваряте сайтовете с обяви. Там може да намерите спортен SUV като първото поколение на Porsche Cayenne за около 10 000 евро. Първоначално решавате, че това най-вероятно е измама, но продължавате да търсите и установявате, че има дори още по-евтини екземпляри.

Вече си представяте, че карате този ексклузивен SUV, тъй като той все още изглежда добре, разполага с мощни двигатели и най-важното – има емблема на Porsche на капака. В един момент обаче се замисляте, дали това е добра сделка, тъй като това все пак е един доста стар модел – първите бройки са произведени още през 2002 година.

Първото, с което трябва сте наясно, че колата вероятно ще бъде със сериозен пробег – над 200 000 км. По-големият проблем обаче е колко собственици са карали автомобила, преди той да стигне до вас, защото е твърде възможно някои от тях да не са били особено внимателни и да не са се отнасяли грижливо към машината.

Точно тук е и големият проблем – поддръжката на Porsche струва страшно много пари. И дори да откритие автомобил в добро състояние, с ясна история и надлежно попълнена сервизна книжка, трябва да приемете идеята, че ще трябва да похарчите доста пари, за да продължите по този начин.

Експертите от Motor1 са категорични, че само обслужването на автомобила струва годишно около 1000 евро. Освен това, Porsche Cayenne е сериозен „потребител“ на гуми и спирачки, които не влизат в тази сума. Също така, този SUV е лаком на гориво. В този смисъл, смяна на предни и задни накладки (с труда в квалифициран сервиз) ще излезе около 1000 евро, а още толкова могат да струват и четири нови гуми.

Бъдещият собственик на Porsche Cayenne трябва също да се примири с факта, че автомобилите (дори от този клас) понякога се развалят. Ако посетите някои интернет-форуми, можете да се натъкнете на доста стряскащи оплаквания за повреди по електрониката или трансмисията, чиито ремонт струва страшно много. Добавете към това сериозна сума, която ще трябва да бъде похарчена за застраховка и за данък, както и фактът, че такава кола трябва да се държи в гараж или поне на охраняем паркинг.

Всичко изброено дотук може да откаже мнозина кандидати. Но пък други вероятно могат да си го позволят. Все пак, Porsche Cayenne предлага високо качество на изработка, спортно управление и забележителна система 4х4. Единственият проблем е намирането на перфектната единица.

Снимки: Porsche

fallback
  • #14
    Гостилничаря ( преди 3 години )
    Има ли нещо, до което ВАГ-иналните да са се докоснали и то да не е станало скъпа трошка!? Позната история......
  • #13
    Петко ( преди 3 години )
    Търсите да загубите, първото изречение си го казва, какво има да се мисли насетне?!
  • #12
    до 12 ( преди 3 години )
    Ако ходиш на лов и риболов не ти трябва нито Кайен, нито Х5-ца, дори Крузера вероятно ще ти е в повече. Трябва ти Нива, Уазка, стар Нисан, Форестър и т,н. А не подобни камиони.
  • #11
    До 10 ( преди 3 години )
    Зависи къде живееш и какви хобита имаш. Ако си заспала гарга и изобщо не излизаш от големия град естествено че не ти трябва джип. Но има хора които живеят активно и обичат да ходят сред природата. Лов, риболов, разходки из планинините, зимата на ски и мн. др. Ако си активен човек веднъж качиш ли се на сериозен джип повече няма да погледнеш друга кола. Почваш само да мислиш какви тунинги да правиш. По големи гуми, по яко окачване, брони, лебедки, палатки, хладилници.....това е страшна мания.
  • #10
    123 ( преди 3 години )
    Тия стари "премиуми" за по 10000 евро няма да минат технически преглед в нито една нормална страна по света.Само в България Поршета и S класи, които са за бракуване, минават безпроблемно преглед.Ама то и целевата им група тук са специфични хора - берачи на ягоди в Англия, неграмотни хора от малцинствата, псевдотарикати, които живеят в панелки и се мислят за висаджии от 95 година.
  • #9
    Естет ( преди 3 години )
    Интересно къде в България ти трябва джип Land Cruiser за семеен автомобил?!Като цяло голяма част от българите купуват някакви огромни автомобили - Е класи, X5-*** и т.н., а после ги карат предимно в града.И за какво, за да пътуват един път в годината до Кавала или до Слънчев бряг и да кажат после, че са пътували комфортно.Ами една нормална Астра или Октавия ще свърши същата работа, ще е по-нова и ще е за 1/3 от парите.Ама пуста гъзария...нищо, че нямат 1200 лева за нови гуми и караме на г ...
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    F.D. викаш не е за голтаци а? А пък баровците щото си купуват поршета за 10000евро - парадокс а? Кой ги кара тогава тия? Май точно голтаци с мераци....
  • #7
    До 6 ( преди 3 години )
    Явно не си наясно за какво става въпрос. Land Cruiser е истински джип. Направен е да е здрав и проходим и да се кара безпроблемно на дълги разстояния и по всякакви терени. Не е направен за състезания и високи скорости. Има къси предавки при което 163 конски сили са повече от достатъчни. Те по старите джипове от 80-те години дори и със 80-90 конски сили пак си вървяха идеално и теглеха каравани и ремаркета по 2-3 тона. Като искаш да се състезаваш и да изпреварваш за това си има спортни коли.
  • #6
    F.D ( преди 3 години )
    Заслужава си разбира се но се подгответе за солидна издръжка.Порше не е за голтаци.Никига не е било няма и да бъде.
  • #5
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    Погледнах - в Испания вървят 2004-2006-та година за 8-10 хилки , "перфектни" с малко над 200 хил км , но 4.5л бензин 340 к.с. - това няма наядане. Предполагам че малко да го настъпиш отива към 20л/100км. Абе не е за бедни хора
fallback
Последни