Автомобилните светлини изживяват еволюция, съизмерима с тази на самите коли. Технологиите напредват постоянно и днес серийно се предлагат решения, които преди едва няколко години биха ни се стрували революционни.
В самата зора на автомобилостроенето, първите коли не са имали подобна екстра, като шофьорите трябвало да импровизират с различни газови и маслени фенери. Но техниката напредва с времето и то сериозно: днес дори лазерът е впрегнат в по-добрата осветяемост на пътя.
Кой първи слага фарове на автомобил, кой изпреварва конкуренцията с внедряване на нови технологии и още няколко любопитни факта може да видите в галерията ни:
9 любопитни факта за автомобилните светлини (ГАЛЕРИЯ)
Ксеноновите светлини работят чрез създаването на електрическа дъга между два електрода, с помощта на газ. Те дават по-студена светлина от жълтеникавата на халогените и стига да не са поставени допълнително в квартален сервиз, са по-добро решение за автомобилите. На пазара присъстват от последното десетилетие на миналия век, като първия автомобил, който се предлагал с ксенонови фарове е BMW Series 7 E32 от 1991 година.