Автомобилните светлини изживяват еволюция, съизмерима с тази на самите коли. Технологиите напредват постоянно и днес серийно се предлагат решения, които преди едва няколко години биха ни се стрували революционни.
В самата зора на автомобилостроенето, първите коли не са имали подобна екстра, като шофьорите трябвало да импровизират с различни газови и маслени фенери. Но техниката напредва с времето и то сериозно: днес дори лазерът е впрегнат в по-добрата осветяемост на пътя.
Кой първи слага фарове на автомобил, кой изпреварва конкуренцията с внедряване на нови технологии и още няколко любопитни факта може да видите в галерията ни:
9 любопитни факта за автомобилните светлини (ГАЛЕРИЯ)
Този въпрос е относително сложен, тъй като първите примитивни моторни карети, родени в свят без много павирани пътища, не са били пригодени много-много за движение през нощта. В началото, на колите се поставяли железничарски маслени лампи, които можели да светят при вятър и дъжд, но осветявали по-слабо и от фенерче на мобилен телефон.
Едва през 1915 година, Cadillac започва да оборудва с фарове автомобилите си, които имали електрическа система. Но трябвало да минат още няколко години, преди водачите да могат да сменят къси и дълги светлини, без да спират и собственоръчно да настройват светлините.