IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко бензин харчат допълнителните системи в автомобила

Експерти от ADAC установиха, че шофьор може да спести до 3,5 л/100 км, ако изключи някои функции

Автомобилното оборудване изисква допълнителна енергия. Тя се изработва от генератор, който подава електричество и зарежда акумулатора. Колкото повече енергия се подава, толкова повече се натоварва двигателят с вътрешно горене, което неизбежно води и до увеличение на разхода на гориво.


подгряване на седалки


Експертите от германския автомобилен клуб ADAC пресметнаха тези разходи, използвайки формула, според която 100 Ватa мощност увеличава разхода с 0,1 л/100 км. Съответно така може да се установи как влияят системи като подгряване на огледалата, седалките, задните стъкла и волана на потреблението на гориво.

Оказва се, че при пътуване от Мюнхен до Франкфурт (305 км) само подгряването на седалките струва на шофьора допълнителни 3 евро. Затова и от ADAC съветват да се активират тези функции само, когато са необходими, и да се изключват, след като си свършат работата. По този начин се пести гориво и съответно пари.

От друга страна, в никакъв случая не бива да се пести електрическа енергия за системи на автомобила, които влияят на неговата безопасност. Например, за светлини (особено през зимния период), радио (информация за пътната обстановка) и вентилатор (запотени стъкла).
 
  
Колко гориво харчат допълнителните системи (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Abc ( преди 3 години )
    Хем готин, хем и смешно забавен. : )
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Готин ама глупав!
  • #17
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Готин, ти сигурно сега ще кажеш и че ДВГ на едни и същи обороти винаги харчи еднакво количество гориво.
  • #16
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Може да си Готин, но от електротехника нищо не разбираш.
  • #15
    0 rate up comment 14 rate down comment
    Готин ( преди 3 години )
    До#18Баце, казвам ти ясно, че за 300 км. Ако харчиш 1 лв. За алтернатора, без да пускаш допълнителните електрически системи, то за същите 300 км. С включени всички Ел. Системи ще харчиш пак 1 лв.Да си ***, не е лесно!
  • #14
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Готин , този тест не го издържа.Ти си обратното на интелигентен, ако мислиш че има безплатна енергия.
  • #13
    2 rate up comment 20 rate down comment
    Готин ( преди 3 години )
    За последната седмица ни правите втори тест за интелигентност. Да напишеш, че Ел. Системите в автомобила водят до натоварване на двигателят означава, че нямаш представа от работата на генератора /алтернатора/. Твърдението е пълна глупост. Алтернатора е устройство, което работи непрекъснато с оборотите на двигателя и винаги подава захранване по голямо от необходимото за всички елементи от автомобила. Натоварването, което той оказва на двигателя остава непроменено през цялото време на работата му.
  • #12
    15 rate up comment 3 rate down comment
    100% 80-процентник ( преди 3 години )
    Аз затова моята кола я отварям с ключ, защото централното хаби много ток и износва и другите 3 врати, а така само шофьорската. Задължително спирам на едно байрче пред блока, та сутрин да не се налага да хабя акумулатор и стартер.
  • #11
    13 rate up comment 0 rate down comment
    # ( преди 3 години )
    Петре, изключи и двигателя и ще спестиш 7-8л/100км.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 3 години )
    Споко, и при Бесните Стари Пенсии има връзки. Та нали песента на НЛО (в сервиза, в детската градина, във всеки ВУЗ, театър, магазин...) е измислена по тяхно време, те измислиха връзките.