По-рано, когато при автомобилите с карбуратор откажеше генераторът, те изминаваха няколкостотин километра. За толкова стигаше енергията в акумулатора, за да обслужи всички необходими прибори и системи. Съвременните превозни средства се нуждаят от много повече електричество и в подобен случай едва ли ще изминат повече от стотина километра. Само за работата на двигателя се изисква 4 пъти повече ток. А има и други устройство, които няма как да бъдат изключени - като електрическия усилвател на волана, например.
Колко енергия употребява той? А другите устройства и системи? Експертите от изданието ZR решиха да проверят, като за да бъде правдоподобна тази класация, тя е съставена не според максималното потребление на ток, а по сумарния разход на енергия за час пътуване. Причината е, че различните устройства работят различно време - при едни то е няколко секунди, а при други е без прекъсване.
Колко ток харчат системите в автомобила (ГАЛЕРИЯ):
При движение на автомобили този детайл не се нуждае от енергия. При стартиране на мотора (ако той е в изправно състояние) стартерът работи за около 2 секунди. Все пак потреблението на ток може да достигне 500 А при стартирането на дизелов двигател с голям работен обем при минусови температури. А ако моторът е съвсем замръзнал, токът от стартера достига дори до 700 А.