Роботизираната скоростна кутия с двоен съединител е сравнително ново явление в масовите автомобили - BorgWarner я разработи за Volkswagen и германците я въведоха за пръв път през 2003 в своя Golf R32, под имео DSG. Но всъщност тя съществува много по-отдавна: от екзотичния Hillman Minx през 1961, в няколко източноевропейски трактора през 70-те, и в състезателното Porsche 962C от 1985.
На практика това е механична скоростна кутия с два съединителя, серво и управляващ блок. От обикновените роботизирани скоростни кутии тя се отличава по това, че може да държи включени две предавки и да преминава от една на друга, без да се прекъсва подаването на мощност.
Най-разпространеният вариант на пазара е именно DSG, която се предлага от няколко марки във Volkswagen Group - основно Volkswagen, Skoda, Audi и Seat. При други производители се нарича PDK, SST, PSG, EDC, S-tronic.
Кутията с двоен съединител има няколко предимства пред класическия хидротрансформаторен автоматик. Тя гарантира бърза реакция, мигновена смяна на предавките и разход на гориво като при механична трансмисия. Освен това е чувствително по-евтина за производство. Минусът е, че се нуждае от известно внимание, за да съхрани нормалната си работоспособност поне до 200 000 км. За тази цел трябва да се спазват няколко прости правила.
6 основни правила за запазване на живота на роботизираната кутия (ГАЛЕРИЯ):
Роботизираната кутия страда много от буксуването, като бързо прегрява и излиза от строя. Затова, ако машината с такава трансмисия заседне в сняг или дълбока кал, не се опитвайте да я вадите на собствен ход с непрекъсната смяна на предавките. По-добре преминете на неутрална скорост и потърсете някой да ви изтегли.
Автомобилите с роботизирани скоростни кутии не трябва да бъдат претоварвани с теглене на ремарке или друго превозно средство. Инструкциите не забраняват подобна експлоатация, но трябва да се има предвид, че подобни големи натоварвания износват елементите на скоростната кутия. Това се отнася и за претоварен автомобил.