Вече близо век германските автомобили са символ на добро инженерство, качествено изпълнение и удоволствие от шофирането. Но това съвсем не значи, че те са безпроблемни, особено когато прибегнете към тях втора или трета ръка. А като имаме предвид, че през 2020 година на марките VW, Mercedes, BMW, Audi и Opel се падат над три четвърти от целия пазар на употребявани коли в България, ще разберете защо подхождаме към въпроса за надеждността им с особено внимание.
Много от проблемите при германците са разбираеми, защото става дума за автомобили от по-висок клас, с мощни и по-натоварени мотори. Най-надеждните агрегати обикновено са най-простите, с атмосферно пълнене и с относително малък обем. А тук говорим предимно за големи и сложни турбодвигатели. Нека видим към кои от актуалните на българския пазар мотори от Германия трябва да сте особено внимателни. Все пак имайте предвид, че "проблемни" означава относително по-висока честота на дефектите, а не стопроцентова гаранция, че нещо ще се повреди. При правилна поддръжка много от споменатите агрегати могат да служат вярно, без да създават ядове.
5 проблемни германски мотора (ГАЛЕРИЯ):
Тъкмо от споменатия балансиращ вал идваха и основните проблеми на този иначе потентен и икономичен мотор (засягащи екзеплярите с производствена серия, по-ниска от 2729..30 468993).
Още към 50-60 хиляди километра пробег зъбното колело на балансьора започваше да сдава багажа, предизвиквайки и разхлабване на ангренажната верига. На пръв поглед не чак толкова драматичен дефект - само че за да се подмени зъбното колело, трябва първо да се демонтира целият двигател, а за да се подменят водачите на веригата, трябва да се свали главата на цилиндровия блок. Тоест на всеки 50 000 км е нужно изцяло да разглобявате двигателя - съвсем не евтина процедура.
Още през 2008-2009 Mercedes обяви сервизна акция заради този проблем. Това не попречи на няколкостотин ядосани американски клиенти да заведат два колективни иска срещу германския производител - по единия съдът оправда германците, защото проблемът ставал извън гаранционния период, а по другия те постигнаха извънсъдебно споразумение.