Само три екземпляра от Ferrari 375 America са минали през ръцете на специалистите от легендарното ателие Carrozzeria Vignale през 1954 година. Всеки един от автомобилите бил уникален и с купе, изработено изцяло на ръка. Ferrari 375 America се задвижвал от уникалния 4,5-литров двигател Lampredi V12, който бил с мощност от около 300 к.с. и бил използван за редица състезателни машини. С него, брилянтната кола била една от най-бързите за своето време.
В следвоенната Италия, процъфтяващият производител на състезателни коли Ferrari, тепърва търсел реализацията си. Водената от харизматичния Енцо Ферари компания, била фокусирана предимно върху създаването на шампионски машини за пистата, като правели и "цивилни" автомобили предимно за да финансират състезателната си програма.
Лимитираната бройка модели за пътищата на италианците имали строга моделна йерархия, на върха на която стояло името “America”. Названието било избрано по две причини: САЩ били доходен пазар за премиум GT спортни машини, а и съвсем наскоро изиграли значителна роля в освобождението на Европа от нацистката тирания и думата "Америка" предизвиквала чувство за свобода и демокрация.
Шасито и окачването на 375 America имали много общо с тези на Ferrari 250 Europa GT, но колата била с коренно различни и почти неописуемо красиви купето, създадени от Pinin Farina (да, тогава марката била с две отделни думи) и Vignale.
В средата на миналия век била ера, в която автопроизводителите можели да ти доставят голо шаси, което да оформиш като автомобил в любимия си производител на каросерии. Много от автомобилите използвали отделни купета и шасита, а някои клиенти дори имали по една лятна и една зимна каросерия за любимите си коли.
Само 12 екземпляра от 375 America били произведени, като 8 тях получили каросерии от Pinin Farina и 4 били изпратени до Vignale, където били конструирани 3 закрити модела и един кабриолет.
Алфредо Виняле основал Carrozzeria Vignale през 1948 година и бързо станал един от най-важните производители на каросерии в Италия. Работейки често с Джовани Мичелоти, Виняле правел каросерии за някои от най-престижните марки като Ferrari, Maserati, Cisitalia, Alfa Romeo, Lancia и американската Briggs Cunningham.
Виняле бил известен с това, че прави красиви и много леки алуминиеви купета, което било идеално за Енцо Ферари, който искал колите му за движение по пътищата да запазят спортната натура на състезателните машини, които отнемали повечето му време.
Както вече споменахме, 375 America се задвижвал от излезлия от пистите Lampredi V12, който бил удивителен за времето си двигател. Агрегатът, с обем 3522 куб. см, бил с много напреднала за времето си технология, използваща три карбуратора Weber и уникални системи за възпламеняване на гориво-въздушната смес и отвеждане на изгорелите газове. Създаденият от Аурели Лампреди мотор все пак бил създаден за състезания във Формула 1 и не бива да ви учудва сериозната тогава мощност от 300 конски сили.
Тягата на този V12 се предавала към задните колела чрез 4-степенна синхронизирана трансмисия. Клиентите можели сами да избират спецификацията на скоростната кутия, като някои искали по-добро ускорение, а други възнамерявали да се наслаждават на скоростно шофиране при по-ниски обороти.
Автомобилът бил с пространствена тръбна рама, независимо предно окачване с различни по дължина рамена, напречни ресьори и амортисьори Houdaille. Отзад машината била с цял мост и ресьори, а спирачките били барабанни на предните и задните колела. Резервоарът бил с обем от цели 140 литра, които бързо изчезвали при поддържането на максималната скорост от 250 км/ч - спираща дъха динамика за онези години.
Автомобилът от снимките в статията е представен на изложенията в Ню Йорк и Женева през 1954 година. Той станал собственост на известният спонсор на автомобилни спортове Робърт Уилк от компанията Leader Card и има документирана история. В момента се предлага на търг с внушителната стартова цена от 2,4 милиона долара, като специалистите очакват тя да достигне до над 3,4 милиона.
Повече снимки на Ferrari 375 America Vignale вижте в галерията: