Швейцарският инженер и дизайнер Франк Сбаро e известен с екстравагантните си автомобилни проекти в наши дни, но сега компанията Sbarro, носеща неговото име, далеч не е толкова популярна, отколкото през миналия век.
Защо? Защото ако сега швейцарците представят прекалено екзотични концепции и шантави машини, то преди десетилетия са произвеждали истински уникати, които могат да грабнат сърцата и умовете на автомобилните ентусиасти.
Чистокръвен пример за старата слава е Sbarro Super Eight, който е представен на автомобилния салон в Женева през 1984 г. Компактният хечбек остава в историята не само с това, че е перфектна дестилация на автомобилния дизайн от 80-те години на 20 век, но е и член на малобройната фамилия хотхечове със средноразположен двигател, която набира популярност в средата на десетилетието, благодарение отчасти и на хомологиращите правила за рали-машини от легендарната група Б.
Super Eight, освен, че изглежда доста агресивно и спортно, има и доста спортно поведение. Машината се задвижва от мощния V8 Quattrovalvole двигател на Ferrari, вграждан в модела 308 GTB, като използва и 5-степенната скоростна кутия от италианския модел. Макар да няма официални данни за мощността, запознати с хечбека твърдят, че тя е над 260 конски сили, а максималната скорост е 220 км/ч.
Салонът на автомобила е също доста атрактивен, като е изцяло облечен в кожа, включително двете седалки седалки, Налице е напълно оборудвано арматурно табло и "екстри" като радио-касетофон, пепелник и запалка. Под предния капак има на разположение малко багажно пространство.
Sbarro Super Eight е произведен в един-единствен екземпляр. Към момента хиперхечът е с пробег от около 27 000 километра и се предлага на търг от белгийска аукционна къща, с начална цена 155 000 евро.
Вижте снимки на странния Sbarro Super Eight в галерията: