fallback

Tesla Model 3 си го върна на VW ID.3

Норвегия стана първата държава в света, където повече от 50% от продажбите на нови коли са на електромобили

Електрификацията на автомобилния парк в Норвегия и без това върви с пълна сила в последните няколко години. Но в последния месец на изминалата година пазарът в скандинавската държава счупи всякакви рекорди за продажба на електромобили и плъг-ин хибриди, като направо може да ни остави безмълвни.

За декември 2020 година, продажбите на еко машини разбиха всички очаквания и отбелязаха ръст от цели 198% спрямо същия месец през 2019. Или казано иначе, норвежците са закупили цели 17 910 електрифицирани коли, което е 87,1% дял от общия автомобилен пазар. Тоест, 9 от всеки 10 коли са с опция за зареждане в контакта.

По-конкретно 13 718 от продадените машини са изцяло електрически, което ще рече ръст от 301% и дял от 66,7 процента от пазара. Плъг-ин хибридите, намерили новите си собственици в края на 2020 са 4192 като отбелязват ръст от 62% и заемат 20,4-процентов дял от общите продажби.

И ако продажбите за декември ви се струват интересни, то има и още нещо важно - Норвегия стана първата страна в света, в която над половината от новозакупените коли през изминалата година са били електрически. По-точно 54,3% от общо продадените или 76 800 автомобили. В допълнение, плъг-ин хибридите заемат още 20,4% от пазара на нови машини (28 904 бр.), а общия дял на електрифицираните возила в страната е 74,8% за 12-те месеца на 2020 г.

За декември, Tesla и Model 3 са съответно номер едно по продажби като марка и модел. От 4423 новорегистрирани електромобили на американската компания само 191 не са от най-новия продукт на марката. Така, компактният модел на Мъск става номер едно в Норвегия със 7770 регистрации за 2020.

И успява да си го върне на Volkswagen ID.3, който в последния месец е реализирал 2303 продажби, а общо за годината е със 7754 бройки, което му отрежда второто място. Това е радостен факт за американците, след като електромобилът на германската компания започна сериозно да нарушава хегемонията им в Европа и на доста пазари измести "тройката".

Рекордният резултат на Model 3 през декември може да се обясни с нерегулярните доставки на модела - през октомври и ноември са били закупени едва 341 машини, докато произведените в Китай модели пристигнаха в Норвегия чак в края на ноември. ID.3 от своя страна се продава на местния пазар едва от септември насам, така че също се справя отлично.

fallback
  • #15
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Разликата в цената е обикновен голф и електрически такъв е 11 000 евро.При такива разлики в цените ясно какво ще си купиш,яко изкривяване на пазара, това е думата
  • #14
    Пропов ( преди 3 години )
    Норвегия е малка държавица с мнооого богато население. Нито е пример за подражание, нито е възможно дори да искат, другите да и подражават. Тия хора имат такива приходи, че могат да си позволят всякакви извращения. И очевидно го правят. Аз тия дни четох , че пак вдигат цената на обществените ел. зарядни в Германия. От няколко месеца мисля за ел. кола. Но сметките стават все по...непредвидими.
  • #13
    До 11 ( преди 3 години )
    Става дума за 2020 , а не за всички години ,кой колко е продал. Та за 2020 VW Group 25000 хиляди - Тесла 8500 хиляди (над 50% спад в продажбите спрямо 2019)
  • #12
    Баварец ( преди 3 години )
    Оооох, аман от специалисти, а дори не виждате, че Норвегия е най-малката и гнусна държавица!!! Бълват петрол, газ, ла.на, но са еко, а продават яко! Е, това ако не е гнуслящина и мимикрия!? Да лапат простаците петрола, а те еко. А, това, че въздухът е един на Земята....
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    малко население много петрол които не се краде от други а е за държавата.пенсионните им фондове са акционери в петролни компании и гражданите им са осигурени за десетилетия напред.
  • #10
    Браво! ( преди 3 години )
    Тия екоидиоти ще станат масово пешеходци в най-скоро време!
  • #9
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Повече конглокенция, по-добре за всички :)
  • #8
    До 7 ( преди 3 години )
    Тесла Модел 3 е почти на същата цена в Норвегия, като ИД3! А и на ИД3 излязоха, също доста проблеми, грешки в електрониката! ИД3 няма да продава добре в Норвегия, колата не е функционална, не е практична. Може би ИД4 и Ениак ще продават по-добре!
  • #7
    До 9 ( преди 3 години )
    Така, ама Тесла има там продадени над 60 хиляди!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Норвегия имат много висок средно статистически семеен бюджет и покупателната способност е многократно по-висока от повечето други страни, включително и западни. Има и сериозни субсидии от правителството. Нормално е да вървят там най-много електричките. Дали модел 3 или ID3 има ли чак такова значение?! Какви са причините ние да нямаме тази покупателна способност е друга тема.
fallback
Последни