Екипът на Gazoo Racing наруши обичайния ход на нещата в автомобилната индустрия и използва технологии от "граждански" автомобил в състезателна машина, а е обратното. В резултат на този обмен четирите пикапа Hilux, които участват в рали "Дакар" получиха система за контрол на налягането в гумите от хечбека GR Yaris.
Тривратата Toyota GR Yaris беше представена през януари 2020 година. Хечбекът беше напрамен за хомологация на автомобила, който участва в световния рали-шампионат (WRC). Освен система за задвижване на четирите колела GR-Four с многодискова муфа и два диференциала Torsen, хечбекът получи и "умен" контрол на налягането в гумите (TMPS). С помощта на специалистите от фирмата Motul Тойота технологията е адаптирана за пикапите Hilux.
Именно заради много спукани гуми тимът на Gazoo Racing не успя да запише особено успешни резултати през сезона, но сега явно проблемът е решен. Как е преработена системата заради големите пикапи, не се съобщава, но е ясно, че програмното оборудване е подложено на сериозна модернизация. При GR-Four датчиците TMPS контролират налягането във всяко колела по отделно. Допълнително може да бъдат зададени параметри за конкретен участък от трасето или с оглед на индивидуалния стил на шофиране.
В рали "Дакар 2021" участват четири Toyota Hilux. Всички те са моделна година 2020, като се отличават не само по каросерията, но и по бензиновите си V8 атмосферни двигатели с обем 5,0 литра. В стандартното оборудване влизат система за задвижване на четирите колела и независимо предно окачване.
Снимки: Toyota