Американски клиенти на Tesla често се шегуват, че тъй като компанията е от топлия щат Калифорния, не прави колите си за райони с по-студен климат. Не знаем доколко е шега или не, но съвсем наистина собственици на най-новите модификации Tesla Model 3 и Model Y се оплакват все по-често от сериозни проблеми с отоплението на електромобилите си.
Да спре отоплението напълно в чисто новата ти Tesla не е само нещо, което би те изкарало извън нерви, но по време на студения сезон си е риск за безопасността и здравето, особено ако сте в район, в който минусовите температури са ежедневие.
Проблемът, за който говорим, засяга двата електромобила, производство 2020 година. Макар да няма официална информация по въпроса, специалисти смятат, че дефектът може да се крие в новата термопомпа, която е налична и при седана, и при кросоувъра. Клиенти от Канада и северната част на САЩ се оплакват, че подаването на топъл въздух буквално спира минути след като вентилацията е включена и така и не тръгва при рестартиране на автомобилите.
Към момента, от Tesla приемат проблемните автомобили в сервизите, като предлагат на клиентите си заместваща кола до откриване на решение на проблема. Но какъв точно е този проблем, на потребителите така и не се обяснява.
Това не е първата неприятност с новопроизведените електромобили на американската компания. В края на миналата година немалко собственици на Model 3 се оплакаха, че пробегът на колите им спада рязко при по-студено време. Макар и по този казус да няма официален отговор от Tesla, специалисти твърдят, че причината е в дефекти на новите и по-евтини литиево-стоманено-фосфатни (LFP) батерии, производство на компанията CATL.