IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Проблеми за евтините батерии на Tesla

Засегнат е доставяният и в Европа Model 3

Когато Tesla реши да използва литиево-стоманено-фосфатни (LFP) батерии от CATL, новината изглеждаше чудесна. LFP са по-евтини и по-устойчиви от литиево-йонните акумулатори, а в допълнение не изискват кобалт за производството си.


tesla 3


Този тип батерии са предназначени за произвежданите в Китай Model 3, като обещаваха добър пробег - 468 км по цикъла NEDC, или повече отколкото със съпоставим литиево-йонен пакет. Оказа се, обаче, че новият тип клетки има сериозен проблем.

Китайски уебсайт публикува информация за собственик на Model 3, чиито пробег от регулярните 420 километра паднал до едва 241 при по-студено време. Според медията, основната причина за това е, че американският производител не е тествал автомобилите си с LFP батерии достатъчно време, а вместо това е предпочел да разчита на данните, събирани от потребителите, за да развива и подобрява акумулаторите.

Докато тестването на най-новите батерии 2170 NMC на Tesla e отнело 23 месеца, LFP са били пуснати на пазара едва след 12 месеца, твърди напуснал служител на фирмата. От компанията CATL потвърдиха, че им е отнело само 9 месеца между обявяването на Model 3 с тези акумулатори и началото на доставките.

Извън по-ниския пробег, новите батерии имат и още един проблем. Потвърден е поне един случай на деградация на клетките, след като клиент от Шангахй забелязал, че неговата Tesla Model 3 се оказала с по-малък капацитет едва 2 седмици след покупката. Първоначално, собственикът на електромобила имал пробег от 412 км след зареждане, но скоро той станал 353. При посещение на сервизен център на марката било установено, че при пълно зареждане, капацитетът на батериите е 46,2 kWh, вместо 55, както трябвало да бъде.



В публикация в китайската социална мрежа Weibo, след намаляването на цените на Model 3, от Tesla съветвали собствениците да зареждат напълно батериите на колите си поне веднъж седмично и дори винаги да ги пълнят на 100%. Според специалисти, обаче, това можело да повреди акумулаторите, тъй като, както и при хората, "преяждането съкращава жизнения цикъл".

Важно е да се отбележи, че проблемът не засяга само китайските клиенти на Tesla. Продаваните от тази есен и в Европа Model 3 са същите, произведени в Шанхай. Като се има предвид, че най-силният пазар на електромобили е в най-студените европейски държави, като Норвегия, Финландия и Швеция, може и на нашия континент да се заговори за подобни неприятности.

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Jojo ( преди 1 месец )
    С Форд Мондеото ,което е служебно лятото изминавах само на ток около 38-40 км ,а сега по това време сутрин като е около 0-та -20-25 км ,няма батерия ,която на студ да е като в топло време
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    S.E.X.Y broken cars ( преди 1 месец )
    "И със задвижването имат най-малко проблеми - както откъм дефекти, така и откъм експлоатация" Хелоооол, към 200 хиляди Model S , X(общо), трябва да бъдат отзовани , поради проблеми с окачването. Това са една много голяма част от произведените до момента....ако може да се изброят всички проблеми на тесла ,то може да се напишат няколко тома.
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Собственик ( преди 1 месец )
    И така минава повече от Коната ми! А с днешната новина за новомонтираните зарядни на Eлдpaйв по магистралите, също и в Бургас и Пловдив - дайте ми една "лоша" тройка 4х4 с бял салон и панорамен покрив и че ви Играм на сватбата!
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    жалко но факт ( преди 1 месец )
    Заменете : "нови батерии" с "ковид ваксина" и Тесла със "СЗО" .... а да и КАТЛ със Астра-зенека
  • #11
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички компании значително намалила тестовете си през последните 2 десетилетия. А такива неща като инфотейнмънт се тестват още по-малко. Тесла, от електрическите коли, са едни от най-добре тестваните. И със задвижването имат най-малко проблеми - както откъм дефекти, така и откъм експлоатация.
  • #10
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Два милиона километра много ли ти е звучат? Това са 40 прототипа по 50 000 км. Да не смяташ, че е невъзможно да ги навъртят за 9 месеца тестове, какъвто е най-краткият срок споменат в статията? Освен това, човешка грешка или един или повече некачествен елемент от хилядите в една батерия, не е проблем в технологията на самите батерии, а проблем с качеството и контролът. Детски болести, които ще бъдат отстранени с времето и не засягат цялата серия автомобили, а отделни бройки.
  • #9
    21 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
  • #8
    15 rate up comment 8 rate down comment
    пепе ( преди 1 месец )
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "" В голяма грешка си, винаги потребителите тестват, дори компаниите които се водят най-надеждни правята някакви смешни спот чекове. "" Защо пишеш глупости, утвърдените автокомпании въртят милиони километри тестове, преди да пуснат автомобила. Пежо мисля че хвалеха, че въртят по 2 милиона километра за да си тестват прототипите и да отстранят проблемите преди да пуснат модел в продажба. 2 милиона километра!!!
  • #6
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Минтири ( преди 1 месец )
    Класацията е за надежност бе пич, а не за строене в сервизите. Това за престоя в сервизите беше допълнителна информация. При Тесла оплакванията по задвижването са най-малки. Обикновено проблемите са козметични, предимно неравномерни фуги на панелите. Отиват в сервиза, регулират фугите доколкото могат и си заминават. Не е като счупени скоростни кутии и двигатели, които дори факир не може да оправи за един ден. Да не говорим колко ще ти струва, ако автомобила не е гаранционен.