IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alfa Romeo, Chrysler, Lancia: кои марки са най-застрашени?

Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?

Eдна от най-големите сделки в историята на автомобилния бранш получи и последната зелена светлина днес, след като акционерите на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler одобриха категорично сливането между двата концерна. Това на практика ще създаде четвъртия най-голям световен производител, по-голям от General Motors, Hyundai-Kia и Ford.
 
  
Карлос Тавареш, Stellantis, PSA, FCA
  
   
Но за Карлос Тавареш, който ще оглави бъдещия конгломерат под името Stellantis, работата тепърва започва. Пред португалеца стоят три колосални задачи.

Първата е съживяването на китайския пазар, където в момента двете групи използват едва 8% от капацитета си.  
Втората е да ликвидира колосалния производствен свръхкапацитет на новата група, която по оценка на консултантската компания LMC в момента може да произвежда със 7 милиона автомобила повече на година, отколкото успява да продаде.
 
  
Stellantis, капацитет, графика, PSA, FCA
  
  
Това е калкулация за доста слабата 2020 година, но дори и през много силната 2016 свръхкапацитетът на PSA и FCA е надхвърлял 4 милиона автомобила, твърди LMC. До момента двете групи уверяват, че могат да съкратят разходите си с до 5 милиарда евро на година, без да закриват заводи. Но независимите анализатори се съмняват, че всички фабрики ще оцелеят.

 

Марките на Stellantis
1. Jeep - 860 753
2. Peugeot - 764 720
3. Fiat - 760 541
4. Ram - 526 966
5. Citroen - 507 800
6. Opel-Vauxhall - 443 160
7. Dodge - 237 422
8. Chrysler - 79 021
9. Alfa Romeo - 41 116
10. DS - 32 777
11. Lancia - 29 393
12. Maserati - 11 456
ОБЩО - 4 295 125


И понеже новата група ще е под силен правителствен натиск в страните, където са базирани марките й - Франция, Италия, САЩ, Германия - най-застрашени от закриване са заводите другаде, например този на Opel в Елсмиър, Великобритания, и този на Fiat в Крагуевац, Сърбия.

Третата и най-сложна задача на Тавареш ще е да направи така, че 14-те му марки да не се конкурират помежду си. Това е наистина огромно предизвикателство, при положение, че в момента някои от тези марки са директни съперници. Португалският мениджър вече е бил принуден да променя дългогодишни планове в името на тази цел - например окончателно е зачеркнал идеята за връщането на Peugeot на северноамериканския пазар, по която работеше усилено от няколко години. "Този план е мъртъв", потвърждава източник от PSA пред агенция Reuters.

Дори и така обаче изглежда невероятно всичките 14 марки на новия конгломерат да оцелеят. Нека видим какви са шансовете пред всяка от тях, оценени от анализатори като Филип Ушоа (Jefferies) и Лука Чифери (Automotive News Europe).
 
 
Колко застрашени са отделните марки на Stellantis (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #40
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хаха, v-1, италианците имат кръпки в историята на автомобилостроенето си, но като цяло не правят по-различни като надеждност коли от всяка една друга европейска марка. Може да погледнеш CarReliabilityIndex, където се агрегира информация на базата на застраховки и сервизи. За нещастие най-здравите автомобили са от Азия и Европа губи доста позиции в тоя ред на мисли.
  • #39
    3 rate up comment 11 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Викаш туриха Андорид и карплей след 2019, нещо което другите имат още от 2014та година :))))) и то производители, които не претендират да са премиум.Нали ти казах, карай си я със здраве и не се коси, чукай на дърво че няма проблеми и тва е.
  • #38
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам какъв ти е опитът с АР, но аз карам Джулия от 2018 насам. Няколко човека около мен си купиха, след като се запознаха с моята кола. Липсва им добър маркетинг в България. Нищо друго. Особено след като туриха Андроид и Епъл Краплей след 2019 моделите са топ.
  • #37
    5 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    159 и на мен ми харесва като модел много, но той е в миналото а сега сме в 2021 г. А от този модел до сега нищо интересно няма от АР.Не искам да водя безсмислени спорове, всеки има право да има каквато си иска кола и да има свое мнение. Аз ти казах моето, на базата на опитът ми с новите модели Джулия и Стелвио, и съответно уважавам твоето. Затова, радвай се на новата си кола, пожелавам ти много безаварийни километри и не се коси
  • #36
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да убедиш българин в това, че VW му пробутват *** е като да убедиш Грък, че да си купи Голф вместо Джулиета или Фиат Панда е разумен избор. Разни хора, разни идеали...Имам приятели, фенове на ФВ марката и като ги поразпитам какво да си взема, почват едни дълги тиради колко добри автомобили са, но как трябвало да се внимава за ей тея 5 мотора и ей тея пет години на производство. И си викам на акъла - добре бе, нали са мега яките автомобили...
  • #35
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До v-1 ( преди 3 години )
    Алфа Ромео 159, един от най-добре управляемите автомобили с предно предаване, най-устойчовото на усукване шаси в сегмента, вечен дизайн, страхотни дизели, не толкова добри бензинови моториАлфа Ромео Джулия, феноменално шаси, разработено от най-добрите в сегмента (Филипе Крийф и компания); може би М3 от немската продукция се доближава до възможностите на тая кола; 1400 килограма тегло - неповторимо в сегмента; страхотни бензинови мотори, НЕ горят масло, развъртат се свободно. Нова мулти вътре..
  • #34
    5 rate up comment 8 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Работя в Авто индустрията и съм работил по ФВ проекти и също така по проекти на ФЦА (включително и по АР949/952 - които са точно Джулия и Стелвио). И от скромният си опит и това което съм видял - моето мнение е, че Италианците са много добри на дизайн, колите са красиви имат и добри мотори и до там конструкция, електроника изработка около средно и под средното ниво. Докато немците може да са всякакви, но са най-добрите инженери и конструктори в света.
  • #33
    4 rate up comment 8 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Колега, да правиш заключения на базата на 2-3 момчета и "ИТ-тата масово си взимали Шкоди" е глупаво...По същата твоя логика - имам Пасат вече на 5 години и 130 хил. км и освен масло и консумативи нищо не съм правил. Във фирмата има 5 Шкоди Октавия (1.6 дизели) служебни, които ги скъсват от каране без никакви проблеми по тях.А виж колко сервизни акции имат Алафите Джулия и Стелвио за тези 4-5 години, от които са ги пуснали. А са тръгнали МЕРЦ и БМВ да конглокират :))
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    виц на деня прогромистчета си избират автомобили хаххаха
  • #31
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Потребител ( преди 3 години )
    Не мога да разбера политиката на алфа. Няма нито един моделен сегмент, където да има трайно присъствие. Просто липсва модел, който да си е изградил име в определен сегмент и да се произвежда под едно и също ноименование в няколко поколения, за да стане разпознаваем за купувачите.Защо например Giulieta няма второ поколение, за да се направи опит за утвърждаване в този клас. Вместо това C сегмента се изоставя и се отива незнайно накъде.