Кой е автомобилът с най-висока максимална скорост? А най-бързо ускоряващият? Непрекъснато предъвкваме тази тема, защото напоследък през месец-два се появява нов претендент за първото място - и е доста трудно да се отсеят реалните, доказани възможности от обещанията и прогнозите.
Но как стои въпросът с другите автомобилни рекорди? Най-тежкият? Най-мощният? Най-късият? Нека погледнем как стоят нещата 133 години след появата на първия сериен автомобил. Взели сме предвид само серийно произвеждани леки автомобили, без допълнителни доработки.
28-те най-забележителни автомобилни рекорда (ГАЛЕРИЯ):
Най-широкият
Тук се налага да поразтегнем малко понятието "сериен" - но не и колкото инженерите на Ferrari разтегнаха своето Enzo, за да го превърнат в лимитираното (50 екземпляра) Maserati MC12. Тази супербърза кола не само бе с по-широка следа от първообраза си, но и инженерите й добавиха едно скандално по размери антикрило отзад, което стърчеше с по половин педя и увеличаше максималната ширина до 2096 мм.
Но дори и това не е абсолютният рекорд. Той принадлежи на бронираната версия на Mercedes-Benz 770 W150, произведена в общо 20 бройки за Хитлер, Химлер, Гьоринг и Хайдрих. Тя е широка 2100 мм.
Тук се налага да поразтегнем малко понятието "сериен" - но не и колкото инженерите на Ferrari разтегнаха своето Enzo, за да го превърнат в лимитираното (50 екземпляра) Maserati MC12. Тази супербърза кола не само бе с по-широка следа от първообраза си, но и инженерите й добавиха едно скандално по размери антикрило отзад, което стърчеше с по половин педя и увеличаше максималната ширина до 2096 мм.
Но дори и това не е абсолютният рекорд. Той принадлежи на бронираната версия на Mercedes-Benz 770 W150, произведена в общо 20 бройки за Хитлер, Химлер, Гьоринг и Хайдрих. Тя е широка 2100 мм.