Кой е автомобилът с най-висока максимална скорост? А най-бързо ускоряващият? Непрекъснато предъвкваме тази тема, защото напоследък през месец-два се появява нов претендент за първото място - и е доста трудно да се отсеят реалните, доказани възможности от обещанията и прогнозите.
Но как стои въпросът с другите автомобилни рекорди? Най-тежкият? Най-мощният? Най-късият? Нека погледнем как стоят нещата 133 години след появата на първия сериен автомобил. Взели сме предвид само серийно произвеждани леки автомобили, без допълнителни доработки.
28-те най-забележителни автомобилни рекорда (ГАЛЕРИЯ):
Най-големият малък двигател
На другия полюс срещу мотора на Коломбо стои агрегатът TFG от хибридния Koenigsegg Gemera - той има само три цилиндъра, но цели 2 литра работен обем. Освен това може да се похвали с много иновативна концепция, при която изобщо няма разпределителен вал, а клапаните (по два на цилиндър) се управляват индивидуално от пневматични актуатори. Това и сложната турбосистема позволяват от тези 2 литра обем да се извлекат цели 600 конски сили максимална мощност.
На другия полюс срещу мотора на Коломбо стои агрегатът TFG от хибридния Koenigsegg Gemera - той има само три цилиндъра, но цели 2 литра работен обем. Освен това може да се похвали с много иновативна концепция, при която изобщо няма разпределителен вал, а клапаните (по два на цилиндър) се управляват индивидуално от пневматични актуатори. Това и сложната турбосистема позволяват от тези 2 литра обем да се извлекат цели 600 конски сили максимална мощност.