Сливането между Fiat Chrysler Automobiles и Groupe PSA вече е на финалната права, след като регулаторните органи и в САЩ, и в Европа дадоха положителни становища за сделката, която ще доведе до създаването на Stellantis - четвъртият най-голям автомобилен производител в света.
Двете компании, обаче, се сблъскаха с възражение в последния момент от страна на правнук на Уолтър Крайслер - основателят на едноименната корпорация. Франк Б. Роудс-младши представи свое алтернативно предложение за изкупуване и сливане, част от което е отхвърляне на спряганото име Stellantis. Вместо това, искането е новата компания да се казва Chrysler-Dodge-Jeep-Ram Corporation.
Освен това, Роудс предлага седалището на новия производител да е в САЩ, а също така иска на настоящото ръководство и служителите да бъде даден бонус, базиран на прослуженото до момента време. И не само това - има и идея при която "предложената цена да се преговори, да се изплатят всички съществуващи задължения, а досегашните приносители на акции да получат правото да се сдобият с дялове от бъдещата фирма приоритетно, ако тя стане публична компания".
В изявление, Роудс заявява: "това алтернативно предложение е, по мое мнение, по-добро от планираното сливане и в резултат ще запази в САЩ марките Chrysler, Dodge, Jeep и Ram, като ги отдалечи от китайско и чуждестранно контролиране, предложено в сливането."
Макар предложението да има минимален шанс за разглеждане и обсъждане, внукът на Крайслер е представил официално възражение срещу сделката за Stellantis в Американския комитет за чуждестранни инвестиции. Роудс също така е предложил на Сената да се противопостави на сливането, тъй като то ще "изнесе бъдещи приходи и технологии извън Америка".
Този последен напън едва ли ще успее да промени нещо, тъй като акционерите на FCA и PSA би трябвало да одобрят сливането още на 4 януари 2021 г. След това, сделката ще мине процес по финализиране, който би трябвало да приключи още през пролетта.