IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

FCA и PSA решиха да ускорят сливането си

Оказва се, че двата производителя няма да бъдат равнопоставени в новата структура

Още в края а 2019 година е появиха слухове, че Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group имат намерение да се обединят и да образувате четвъртия по големина автомобилен производител в света. Малко по-късно тези планове бяха официално потвърдени, а през лятото на 2020 година стана ясно и името на новия алианс - Stellantis.


PSA/ FCA


Считаше, че че в резултат на сливането ще се появи нова компания с равно участие на двата партньора, като акциите в нея ще бъдат разделени 50:50. Оказва се обаче, че това не е точно така. В документа са сливане, който е от 714 страници, е записано, че единият концерн - PSA, в случая поглъща другия - FCA. А това означава, че французите ще бъде доминиращият партньор.

Подобно положение явно устройва и двете страни, които се опитват да приключат обединението си още по-бързо. Ако досега се считаше, че подготвителният етап на сливането ще приключи в края на първото тримесечие на 2021 година, вече има нов срок. По данни Automotive News Europe, антимоополният орган на ЕС трябва да даде окончателно одобрение на сделката до края на тази година. А на 4 януари ръководството на компанията ще се събере за първи път, за да утвърди сделката, която ще трябва да приключи до края на март 2021 година.

Подобно бързане се обяснява с факт, че двете страни искат да икономисат средства. Ежегодно Stellantis ще харчи 5 млрд. евро по-малко за издръжка на PSA и FCA, като се съобщава, че пазарната капитализация на новия автомобилен гигант, чиято щаб-квартира ще е в Холандия, ще бъде 42 млрд. евро.


PSA/ FCA


Вече е ясно, че в управата на новата компания ще влязат 6 души от групата PSA и петима от FCA. Начело на новия производител ще бъде главният изпълнителен директор на PSA - Карлос Тавареш, а председател на УС -шефът на FCA Джон Елкан.

Първоначалните планове предвиждаха новото обединение да произвежда около 8,7 млн. автомобила на година, което ще носи приходи от 170 млрд. ево и чиста печалба от 11 млрд. евро. Кризата с коронавируса обаче вероятно ще промени тези сметки.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Звучи като обединение на баня с тоалетна.....ама поне да има какво да карат цървуланковците там след 5-10 г. за 1000-2000 хил.в.
  • #5
    6 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Отчаян ход на аутсайдери. Едва ли ще отърват фалита.
  • #4
    23 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Екстра са и Фиат-овете и Алфи-те. Автомобилният талаш в момента е под ВАГ шапката - торсионни греди, маслояди и пластмасови решетки. И то за добри суми. Продължавай да си ги купуваш. И още повече - 7% намаляване на разходите, обядени от Дийс преди седмица за следващите 5 години. Торсионните греди от кроки ли ще ги правят?
  • #3
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Че какво им има на фиат и алфа ромео. Хубави коло са
  • #2
    5 rate up comment 27 rate down comment
    expert ( преди 3 месеца )
    Много добър ход! Одобрявам! Така автомобилният талаш ще е на едно място.
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Японеца ( преди 3 месеца )
    Всичко ще е еднакво, с различен дизайн! Но това пести пари! За масовите коли дори е +! Частите са взаимозаменяеми! ФВ го доказаха голф=а3=а4=а6=пасат=поло! И плащаш като балък за туатег кайен бентли а8!