Европейската комисия най-вероятно ще скоро ще одобри сливането между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, съобщава Ройтерс. Сделката на стойност 38 милиарда долара, която ще доведе до появата на четвъртия по големина автомобилен производител, ще бъде факт най-късно в началото на следващата година.
Зелената светлина от Европейската комисия ще формализира създаването на гиганта Stellantis, който ще управлява огромен брой марки - от Fiat, Jeep, Ram и Maserati, до Citroen, Peugeot и Opel. Първоначалната цел на обединението е да се намалят разходите за разработка и производство с по 6 милиарда долара годишно, чрез споделяне на платформи и технологии и без да се налагат затваряния на заводи или съкращения на служители.
За момента от Комисията и от двата автомобилни конгломерата отказват коментар по темата, а спекулацията за новината доведе до спад в цената на акциите на PSA с 3,4% и повишаването с почти толкова на книжата на FCA.
За да избегнат антитръстовите правила на ЕС, от PSA са предложили помощ на конкурентите от Toyota, с които имат джоинт-венчър при производството на лекотоварни модели, като ще им продават машини на близка до производствената цена. Също така и FCA, и PSA ще позволят на някои от дилърите си да могат да извършват сервизно обслужване на конкурентни марки.
И двете компании не са използвали пандемията от коронавирус като аргумент за сливането пред ЕС. Управителните тела на производителите се надяват сливането да е факт още в първото тримесечие на 2021 г. Макар и да не са на финала, и двете фирми са започнали преструктурирания с цел запазване на финанси и съкращавания на разходите, заради икономическия ефект от здравната криза по света. Около 40% от спестяванията ще дойдат от разходи, свързани с производството, още толкова от покупки на материали и суровини и 20% от други сфери като маркетинг, ИТ и логистика.