fallback

Пълнене на резервоара догоре или доливане на 10‑15 литра ‑ кое е правилно?

Много шофьори често изпадат в подобна дилема и не знаят кой вариант да изберат

Собствениците на автомобили имат различно мнение по този въпрос ‑ някои от тях предпочитат винаги да зареждат догоре, докато други сипват по‑малко гориво в резервоара и съответно по‑често посещават бензиностанциите. Кой от двата подхода е правилен?

Нека започнем с това, че обемът на резервоара е различен при различните автомобили. Един хечбек, например, побира около 50 литра, докато големият всъдеход ‑ два пъти повече. Ако приемем, че средната цена на горивото е около 2 лв (в момента в България е по‑малко) се получава, че за напълването на един резервоар догоре са нужни от 100 до 200 лв. А тази сума не е никак малка за много хора.

Чисто психологически много хора предпочитат да се разделят с по‑малко пари. Те пак ще похарчат същата сума за гориво, но ще го направят на няколко пъти. Същото е положението и с лизинга на някаква стока ‑ човек предпочита да дава по 50 лв. в продължение на 6 месеца (примерно), вместо да извади наведнъж 300 лв (те дори са по‑малко заради лихвата).

В случая с горивото няма никаква разлика, с изключение на това, че шофьорът трябва по‑често да посещава бензиностанцията. Е, той може да спести пари или пък да похарчи повече, ако цените се променят, но това трудно може да се предвиди.

Има обаче един много важен момент, който мнозина пропускат. А той е, че наливането на по‑малко гориво може да се окаже фатално за горивната система на автомобила. Причината е водата в резервоара. Да, в резервоара не всеки автомобил има вода. Всъщност, това е конденз, който се образува от разликата в температурата на въздуха. В него винаги има и влага, и гориво. Водата е по‑тежка и съответно отива на дъното на резервоара, тоест близо до горивната помпа.

Затова е желателно подобен процес трябва да бъде избегнат или поне минимизиран. А колкото по‑малко въздух има в резервоара (съответно повече гориво), толкова по‑малко конденз се образува. А това означава, че не трябва да се пести при наливането на гориво. Още повече, че независимо от горивото в резервоара, разходът не се променя. Друг е въпросът, дали шофьорът има достатъчно пари в джоба.

Не бива да се пропуска и още нещо. Големите вериги от бензиностанции предлагат бонуси и отстъпки при зареждане на повече гориво. Те изглеждат малки, но пък се трупат с времето, така че не са за пренебрегване. А при наливането на 10‑15 литра обикновено шофьорът не получава нищо.

fallback
  • #33
    Промоция ( преди 3 години )
    Пълните резервоара догоре и ние ви даваме пет литра бонус.
  • #32
    Бай Ганю ( преди 3 години )
    Имам бензинова косачка за трева.Остава ми след косене бенз в резервоара.Седи си до другото косене -2,3седмици и после няма палене.Доливам пресен и( воала).Сами Си преценете.
  • #31
    hashev ( преди 3 години )
    Аз зареждам само от една верига като изгоря около 30 л допълвам до горе хем отстъпка ползвам и резервоара ми е винаги пълен мисля че е добър вариант !!!!
  • #30
    Алекс ( преди 3 години )
    Захариев...момчето ми...в България много често проблема е финансов.
  • #29
    Христо ( преди 3 години )
    Карам предимно градско, на всякъде има бензиностанции. Повечето пъти карам с резервата, която с моята кола минавам 120 км. и не ми е свършвало горивото. Иначе я дават, че е 50-60 км. За какво ми е да мъкна още 70 кила гориво като мога да мъкна друг багаж или човек. Динамиката наистина се променя доста. Ако някой ме хване да го карам някъде имам оправдание, че нямам гориво и трябва да сложим.
  • #28
    Да ама не ( преди 3 години )
    Само не забравяйте, че повечето бензиностанции лъжат в горивото когато е повече литри. Когато заредиш 10-15 литра не е възможно.
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    разбира се, че се пълни до горе всеки път... Никакво спестяване няма ако се сипва на по 20лв, ако ще и на по 5лв да сипваш пак няма да има. Най-изгодно икономически и времево е пълненето до горе. ДА - първите 100-200км возиш пълен резервоар, но пък не ходиш през ден до бензиностанция. По-малко грижи, повече време за други неща, по-изгодно откъм пари дори. Оправдания от рода ама те ме лъжат в литрите - еми ако те лъжат те лъжат! и по 2лв да сипваш - пак те лъжат.
  • #26
    Габдулла ( преди 3 години )
    Кой *** чо е писал?! В резервоара има бензинови пари, а не въздух. Ако има въздух, то взривът е гарантиран
  • #25
    Върбанов ( преди 3 години )
    Навсякъде лъжат най безогледно с количеството което ти наливат.Най много го правят в почивните дни защото знаят ,че не могат да ги хванат на момента.В работен ден също го правят като съм ги хващал не веднъж.Написах жалба до КЗП и те ми отговориха след 30 дни ,че направили проверка и всичко било наред.Проверката беше с дата няколко дни преди 30-ти.Смешно е нали.За последно при резервоар от 70 литра и поне 3-5 литра вътре ми наляха 75 литра и аз ги спрях защото можеше и 80 да ми сипят.За инфо ШЕЛ
  • #24
    Неразбиращ ( преди 3 години )
    Хаха,много смешна статия, когато имаш доста пари в джоба и колата ти е гаранционна ,можеш да правиш каквото си искаш и да наливаш колкото ти е кеф....
fallback
Последни