По-рано, когато при автомобилите с карбуратор откажеше генераторът, те изминаваха няколкостотин километра. За толкова стигаше енергията в акумулатора, за да обслужи всички необходими прибори и системи. Съвременните превозни средства се нуждаят от много повече електричество и в подобен случай едва ли ще изминат повече от стотина километра. Само за работата на двигателя се изисква 4 пъти повече ток. А има и други устройство, които няма как да бъдат изключени - като електрическия усилвател на волана, например.
Колко енергия употребява той? А другите устройства и системи? Експертите от изданието ZR решиха да проверят, като за да бъде правдоподобна тази класация, тя е съставена не според максималното потребление на ток, а по сумарния разход на енергия за час пътуване. Причината е, че различните устройства работят различно време - при едни то е няколко секунди, а при други е без прекъсване.
Колко ток харчат системите в автомобила (ГАЛЕРИЯ):
Преди стартиране свещите се нагряват, което осигурява възпламеняването на дизеловото гориво. Времето за нагряване зависи от температурата на двигателя, като може да достигне 40 секунди. Освен това, след стартиране свещите продължават да нагряват камерата, макар и не толкова интензивно, като това е нужно за намаляване на токсичността. Токът, употребяван от всяка свещ по време на подгряване, може да достигне 20 А. След това умножаваме по броя на цилиндрите. В режима на поддържане токът пада до 5 А на свещ, като процесът продължава не повече от 15 минути.