По-рано, когато при автомобилите с карбуратор откажеше генераторът, те изминаваха няколкостотин километра. За толкова стигаше енергията в акумулатора, за да обслужи всички необходими прибори и системи. Съвременните превозни средства се нуждаят от много повече електричество и в подобен случай едва ли ще изминат повече от стотина километра. Само за работата на двигателя се изисква 4 пъти повече ток. А има и други устройство, които няма как да бъдат изключени - като електрическия усилвател на волана, например.
Колко енергия употребява той? А другите устройства и системи? Експертите от изданието ZR решиха да проверят, като за да бъде правдоподобна тази класация, тя е съставена не според максималното потребление на ток, а по сумарния разход на енергия за час пътуване. Причината е, че различните устройства работят различно време - при едни то е няколко секунди, а при други е без прекъсване.
Колко ток харчат системите в автомобила (ГАЛЕРИЯ):
Устройството се намира в дежурен режим винаги при работещ двигател, но големи количества енергия (ток до 40 А) се употребява само при интензивно завъртане на волана. При малки завъртания ток не се изиска. Непрекъснатото потребление е между 3 и 5 А.