Когато някой производител създаде наистина мощен автомобил, бихте очаквали да не го крие в тайна. И обикновено е така: дори няколко конски сили, добавени в сравнение с предишния модел, дават повод на маркетинговите отдели да вдигнат вой до небесата. Неведнъж се е случвало нови модели да се хвалят дори с мощност и въртящ момент, които в реалния живот са им непостижими.
Но съществуват и обратните изключения. Понякога автомобилните производители проявяват нетипична скромност и всъщност декларират по-малко коне и нютонметри, отколкото колите им постигат наистина. Причините са твърде различни - от тънки маркетингови трикове до опит да се надхитрят данъчни и други нормативи. Ето 11 такива автомобила, които послъгаха за способностите си в посока надолу, селектирани от R&T.
11 коли, които лъжат за мощността си (ГАЛЕРИЯ):
В резултат на едно джентълменско споразумение между японските производители, в периода 1989-2005 предназначените за вътрешния пазар спортни машини до една имат "максимум 276 коня". Това, разбира се, е пълна лъжа. Първото поколение на GT-R например в действителност произвежда около 320 конски сили, а могъщият R34 вероятно е способен и на достa повече. Но на загриженото за безопасността на поданиците си японско правителство се дава официалният показател: 276.