IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

11 коли, които лъжат за мощността си

От Ferrari F40 до новото BMW M5, тези модели са доста по-мощни, отколкото си признават

Когато някой производител създаде наистина мощен автомобил, бихте очаквали да не го крие в тайна. И обикновено е така: дори няколко конски сили, добавени в сравнение с предишния модел, дават повод на маркетинговите отдели да вдигнат вой до небесата. Неведнъж се е случвало нови модели да се хвалят дори с мощност и въртящ момент, които в реалния живот са им непостижими.
    

дино стенд, тест, BMW
  
  
Но съществуват и обратните изключения. Понякога автомобилните производители проявяват нетипична скромност и всъщност декларират по-малко коне и нютонметри, отколкото колите им постигат наистина. Причините са твърде различни - от тънки маркетингови трикове до опит да се надхитрят данъчни и други нормативи. Ето 11 такива автомобила, които послъгаха за способностите си в посока надолу, селектирани от R&T.


11 коли, които лъжат за мощността си (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 6 месеца )
    извинявай, но това не е много убедително. Днес 570 коня могат да се извадят от два литра, вместо от шест
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Инженер ( преди 6 месеца )
    69' Mustang Boss 429 shotgun motor - атмосферка с един карбуратор. На дино стенд 100% оригинален двигател се развърта до 9000 оборота и дава 570 коня. Значи от половин век насам ДВГ няма какво повече да предложи и новите модели са едно смучене на пръсти и пари. Тва е истината.
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Грамотко ( преди 6 месеца )
    Чел съм също, че 2.0 tdi 150 коня на ваг е със завишена мощност.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичовото ( преди 6 месеца )
    Липсва Нисан GT R35
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    иначе по темата мощността е относителна и зависи от множество фактори надморска височина температура влажност на въздуха качество на гориво тип скоростна кутия и дали се мери на маховик на главина или на колела общо взето всеки път различен резултат показват замерванията на стенда
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    нелогично е автомобил да се облага с данък в зависимост от мощността или обема на двигателя и най вече ми е интересно какво се случва с парите които всяка година внасяме в държавната хазна
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Баце, когато селски стопанин се прави на компетентен, е адски забавно :D
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 6 месеца )
    Всъщност разликите в много случаи идват също от "компетентните" ***, за които мощността на даден двигател е като кило картофи например! А истината е, че когато се обявява мощност като харектеристика на двигател, винаги се казва и при какви обороти е постигната, дали е по DIN, JIS, и.т.н., дали е максимална мощност или номинална, дали периферните компоненти (помпи, компресори и др.) са включени и много други!
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Този "Ярис" кърти от всякъди, 250-300 к.с за такава кола...Иначе винаги има разлика в мощността в зависимост къде и как се отчита.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Веско ( преди 6 месеца )
    Мощността на ДВГ е променлива величина. Реално всички лъжат. Но колко мъдри са били инженерите преди 50 години, конска сила за 5 килограма тегло! Всичко нагоре е изгъзица и разсипия.