IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваните модели в България през 2020 - нови и втора ръка

Някога бяхме страната на Golf и Astra - но така ли е все още?

Какви модели предпочитат българите? Статистиката за продажбите на нови автомобили е достъпна и дава част от отговорите: Renault, Dacia, Skoda и VW са най-продаваните марки, Nissan Qashqai е най-популярният модел. Но тези данни не обхващат дори една десета от автомобилния пазар в България. Невидимите девет десети от айсберга са продажбите на употребявани коли. А при тях най-търсените модели съвсем не съвпадат с тези при новите.
  
  
автомобили, пазар
  
   
Някога България бе колата на старите Астри и Голфове. Запазва ли се това положение и днес, когато и брутният продукт, и доходите са чувствително по-високи в сравнение с 2000 година? Данните за регистрациите на МВР могат да ни дадат отговорите - но неособено охотно.

При въвеждането на масивите от данни е използвана логика, която някой по-прибързан от нас би нарекъл "катаджийска". Регистрациите на някои модели, примерно Opel Meriva, са спретнато събрани в един ред. Но за други, да речем BMW Серия 3, има стотици отделни редове по двигател, кубатура, задвижване, или просто по екзотичния начин, по който в някое районно управление на МВР са решили да запишат модела (примерно "БМВ 3 ЕР РЕИХЕ", явно идващо от BMW 3er Reihe - "трета серия"). Има две напълно независими графи "ХОНДА ЦРВ" и "ХОНДА ЦР-В", макар да е очевидно, че и двете се отнасят за Honda CR-V. Volkswagen Caddy съществува като два отделни модела - ФОЛКСВАГЕН КАДДИ и ФОЛКСВАГЕН КАДИ, а има и трети ред, наречен ФВ КАДИ ЛАЙФ (Life е ниво на оборудване). И така нататък.
  
   
автоморга
Все още значителна част от "новия внос" у нас се пада всъщност на коли, които иначе би трябвало да отидат по автоморгите на Запад


Все пак успяхме да преодолеем тези вградени защити на системата и ето какво показва статистиката: 221 104 нови регистрации през първите 11 месеца, от които 32 170 са нови машини, до 6 месеца (тук обаче влизат лекотоварни, товарни и двуколесни) и 188 934 - употребявани. Популярността на т. нар. "германски премиум" продължава да расте и вече шест от най-търсените 10 модела се падат на Mercedes, BMW и Audi.
   
  
30-те най-продавани модела в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 13 rate down comment
    да ( преди 4 месеца )
    съвсем логично - купуваш втора ръка маркова стока. Дори гуми втора употреба гледаш винаги да са скъпи марки.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1000 паунда имах предвид за Роувъра
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз може да не съм ходил ама съм гледал по дискавъри, търгове в Англия по предаването Да продадеш колата си. И такива съборетини се продаваха на този търг и хората наддаваха. Майк купи Рейнд Роувър Дефендър за 100 паунда, естествено поосвежи го смени туй-унуй и го продаде с печалба. Но както и да е, заблуждаваш се че някой си е ремонтирал колата, за да я продаде за 1000 паунда примерно. Напротив, такива балъци няма никъде по света.
  • #4
    30 rate up comment 5 rate down comment
    до 3 ( преди 4 месеца )
    Да навсякъде има хора които не могат да си позволят нова кола. Но я сметни колко нови коли на глава от населението има там и колко тук. Във Великобритания имаш над 30000 нови коли на милион човека на година. Тук имаме 30000 точка. Това са 4200. Като сложиш че поне 10% са реекспорт и паднахме на 3800. 10 пъти по-малко. Също ти ходил ли си в там да видиш как техните коли за 200 паунда нямат точка ръжда, не пушат и са в идеално състояние за разлика от нашите за 2000 паунда.
  • #3
    19 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе ако направите статистика в цяла Европа, ще видите че положението е същото, новите коли са много малък процент а старите са в пъти по-купувани от богатите европейци. Така, че стига сте писали, че само българите купували стари коли. ВИжте англичаните, най-богатите в ЕС, масово пазарят стари коли. Има коли от 200 паунда, 1000-2000 и така на татък. Кучето скача според тоягата. Гледаш си финансите, приоритетите и след това заделяш за кола. Според сумата идва и състоянието и.
  • #2
    40 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не е толкова проблема в това че караме стари луксове. Проблема е, първо че вносителите напълно съзнателно и целенасочено вкарват бokлуka и yтaйkaта на Европа и второ, че българина го съзнава и въпреки това купува скъпи за обслужване и гледане коли. И после реве че новите коли били ***.
  • #1
    40 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Така е то. Голяма част от националния продукт я влагаме в покупката на нещо, което иначе на запад биха изхвърлили и платили такса за рециклиране