IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още един завод за автомобили прескочи България и избра Гърция

Германската инвестиция е за 100 милиона евро и ще създаде до 6500 работни места

Поредната голяма инвестиция в автомобилния сектор подмина България и избра Гърция. Германският стартъп Next.e.GO Mobile подписа договор с гръцката Агенция за инвестиции и търговия, и ще започне строителството на завод и на технологичен и иновационен кампус в южната ни съседка. Първоначалната инвестиция е на стойност 100 милиона евро, и се планира да създаде около 1000 преки работни места, както и още около 5500 косвени.
 
  
e.GO заводи, Аахен, Гърция
Заводът на e.GO в Аахен, Германия
   
   
Германската компания е проучила "няколко държави от региона", преди да избере Гърция, потвърди нейният главен изпълнителен директор проф. Улрих Херман.
България от години декларира амбиция да привлече финална сглобка на автомобили в допълнение към вече развития сектор за производство на компоненти. За целта дори бе сформирана нещо като работна група, включваща бившия президент Росен Плевнелиев, министъра на икономиката и представители на автомобилния клъстер, която обиколи някои от големите автомобилни изложения в Европа. До момента обаче реални резултати от това няма.
  
   
е.GO, Гюнтер Шу, Улрих Херман
Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман
  
   
Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през пролетта, принудили я да спре производство.
  
  
e.GO магазин, Бон
Шоурум на марката в Бон, Германия
  
  
През юли е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инженерния гигант Heidelberger Druckmaschinen.

Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.
  
   
e.Go Life Sport, електромобил
Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията


Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен ще започне още идния януари, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022.


Вижте какви модели ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #8
    34 rate up comment 3 rate down comment
    тъпънар ( преди 3 години )
    в нашата страна инвестират само чуждестранни фирми за сметосъхранение.големите ни управници ни представят пред Европа , като един голям и ненужен контейнер за ***.
  • #7
    54 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нито един нормален инвеститор няма да дойде в страна, в която всяка едра муцуна може да ти открадне легално бизнеса с любезната помощ на напълно корумпирания съд. Питайте Белведере
  • #6
    30 rate up comment 3 rate down comment
    Всъщност ( преди 3 години )
    гръците и от нас по не струват, но на немците не им харества боцко да ги маа с двеста.
  • #5
    24 rate up comment 6 rate down comment
    4 ( преди 3 години )
    Това е един от най-добрите индикатори за управлението и капацитета на ГЕРБ.Точка!
  • #4
    32 rate up comment 9 rate down comment
    до 2 ( преди 3 години )
    Колега, аз доста добре разбирам. Приносът на Плевньо към автомобилния сектор е, че си е издействал от клъстъра да му плащат командировъчни. Посочи една инвестиция, дето я е докарал тоя клоун
  • #3
    11 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #2 по-лесно им е да плюят, остави няма смисъл да им обясняваш.. :) Малко хора знаят колко части за автомобили се правят тук.. включително и за скъпи като БМВ.
  • #2
    12 rate up comment 27 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Колега не пиши за неща, за които не разбираш... "Плевньо" може да го подиграват разни заблудени лаици, но той докара много инвеститори от Германия в автомобилният сектор и го възроди.
  • #1
    21 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    еее, *** как така, той Плевньо обеща :D