IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Tiguan получи хибридна версия

Новият eHybrid изминава до 50 км на електричество

Volkswagen сериозно се е амбицирал към целта до 2050 година да стане въглеродно неутрална компания. Основен коз по пътя ще бъда масивната гама електромобили и на едноименната марка и на цялата група, но успоредно с това, германците работят и по другите типове електрифицирано задвижване, където също има разрастване на моделите.


Volkswagen Tiguan eHybrid


В този ред на действия, VW представи няколко плъгин хибридни модификации на популярните си модели. Сега, към тях се присъединява и бестселъра на марката в SUV сегмента. Новият Tiguan eHybrid вече е наличен за предварителни поръчки, като е ясна и цената за Германия - 42 413 евро.

Новият модел е "заел" двигателната компановка на Golf GTE. Това ще рече комбинация от 1,4-литров бензинов турбодвигател TSI с максимална мощност от 150 конски сили и електромотор, постигащ 110 к.с. Комбинирана мощност на системата е 245 конски сили и 400 Нм максимален въртящ момент.


Volkswagen Tiguan eHybrid


Системата е програмирана да стартира в изцяло електрически режим, стига, разбира се, нивото на батерията да е достатъчно, а температурите да са над -10 градуса по Целзий. Все още няма информация за капацитета на акумулаторния блок, но от Volkswagen са обявили пробег на електричество до 50 км по цикъла WLTP. И най-вероятно става въпрос за същата 13-киловатчасова батерия, използвана при хибридния Golf.

Акумулаторите могат да се зареждат само с променлив ток, на 2,3-киловатов домашен контакт или на обществена или домашна зарядна станция с мощност 3,6 kW. От Volkswagen не посочват все още времето за зареждане на батерията, но посочват, че тя може да се "пълни" и при рекуперация на енергия от спиране и движение по инерция.


Volkswagen Tiguan eHybrid


Новият Volkswagen Tiguan eHybrid има три режима на задвижване: хибриден (където електромоторът подпомага ДВГ), електрически и GTE, при който двата агрегата обединяват сили за максимална динамика. Кросоувърът ще се предлага в три нива на оборудване, като разполага и с пълен пакет системи за безопасност и асистиране на водача, сред които влизат технологии като аварийна спирачка, адаптивен темпомат, асистент за поддържане на лентата и др.

Повече снимки на Volkswagen Tiguan eHybrid вижте в галерията:

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Недей се замисля. PHEV се правят само заради възможността да минат уж с ниски емисии, а се купуват заради бонусите. В България няма бонуси и тази кола е безмислено скъпа, като се има в предвид, че тези коли почти никога не се зареждат и харчат доста. И каква е тая глупост да обикалям от бензиностанцията после да търся да го зареждам, да платя за тока за да спестя 2 литра ???