IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche представи хардкор-версия на новото 911

Купето 911 GT3 Cup стана по-голямо и получи допълнителна мощност

Компанията Porsche представи състезателното 911 GT3 Cup, което е предназначено за участие в шампионата Porsche Mobil 1, както и в други надпревари на писта. Купето обаче не може да се използва на обществени пътища.


Porsche 911 GT3 Cup


Новото Porsche 911 GT3 Cup за първи път получава каросерията не от стандартното 911, а от версията Turbo и затова широчината му е увеличена с 28 мм. Въпреки порасналите габарити, теглото на автомобила не превишава 1260 кг.

Някои решения (например, предното окачване с двойни напречни носачи) специалистите от Porsche за взели от версията 911 RSR, но като аеродинамика машината ще се приближава до все още непоказаната "пътническа" версия 911 (992) GT3.


Porsche 911 GT3 Cup


Под капака на новото 911 GT3 Cup е поставен атмосферен "боксер" с 6 цилиндъра и работен обем 4,0 лира. Мощността на двигателя е увеличена с 25 к.с. - до 510 к.с. (при 8400 об/мин) и 470 Нм (при 6150 об/мин). Пиковата мощност се постига не само на стандартен бензин, но и на специално синтетично гориво.

Тягата се предава на задната ос чрез 6-степенна скоростна кутия с 3-дисков състезателен съединител, като предавките се превключват от волана. Porsche гарантира, че моторът може за работи в състезателен режим 100 часа, а скоростната кутия - 60 часа.


Porsche 911 GT3 Cup


Интериорът на пистовото 911 е преработен напълно. На мястото на волана е поставен щурвал, а пред пилота се намира правоъгълен монитор, на който се появяват данните от телеметрията, информация за настройките и други важни параметри. Всички бутони за аналогови, а заради спестяване на теглото са "жертвани" въздуховодите и дръжките на вратите.

Ръководителят на проекта - Ян Фелдман, обяви, че новото 911 GT3 Cup е най-добрият автомобил от този вид, правен някога от Porsche. Той се отличава от предшественика си по шасито и на външен вид, но запазва привлекателна си цена. Според Фелдман, колата е с между 0,5 и 1,0 секунда по-бърза в зависимост от пистата.

Още снимки на състезателното купе - вижте в галерията:

Снимки: Porsche

0 от 500