V6 двигателите стават все по-редки. Към момента са изоставени от производителите на т. нар. „масови” автомобили и могат да се открият само при някои премиум марки. Постепенно и тази тенденция ще угасне, тъй като на ход идват новите задвижващи технологии.
В тази статия ще поговорим за френските модели, използвали 6-цилиндрови мотори. Агрегатите били слагани в най-различни машини – седани, купета, кабриолети, та дори и миниванове. Последните екземпляри с такива мотори са Renault Laguna и Latitude, а първите – Citroen SM, Peugeot 604 и Renault 30.
Любопитното в цялата сага е, че общо взето всички френски марки, каквито и съперници да са били, разчитали на един общ доставчик на V6 агрегати (с някои редки изключения). Това става, след като Peugeot и Renault създават съвместното предприятие Française de Mécanique през 1969 г. Идеята била френската индустрия с общи усилия да се противопостави на все по-жестоката германска конкуренция. Към задругата се присъединява и Volvo през 1971 година и така се ражда серията мотори V6 PRV (Peugeot, Renault, Volvo).
В различни модификации, PRV се използва до 1997 година, когато е заменен от новия двигател ESL. Наследникът е дело на PSA и Renault, като Volvo вече са извън играта, а в схемата, макар и скромно, се намесва Porsche със съвета си за променливото време на всмукателните цикли.
След 40 години служба "made in France" V6 моторите окончателно се предават. Трябва да се каже, че в много от случаите те имали доста дразнещите свойства да харчат много гориво, да не дават очакваната добра динамика и да не са добре балансирани. Затова логично отстъпват мястото си на доста по-качествени двигатели, произведени от чуждестранни фирми. Поне за известно време, тъй като вече, не само във Франция, на ход са 3- и 4-цилиндровите двигатели.
Най-интересните френски автомобили с V6 (ГАЛЕРИЯ):