IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Момче за всичко: тестваме новия Volkswagen Caddy

Универсалният модел се е променил радикално и вече е почти близнак на Golf

Кой е най-важният Volkswagen за последния половин век? Повечето хора биха казали Golf - вторият най-продаван автомобил изобщо в историята.
Някои биха казали Тouareg, който вкара Volkswagen в премиум сегмента и увеличи чувствително маржа на печалба на компанията.
Но за няколко милиона души по света най-важният Volkswagen е този: Caddy.
  
  
 
  
   
"Кади" се казва момчето, което ви носи стиковете и ви гони топките в голфа.
Името не е случайно - първото Caddy наистина е пикап на базата на Golf, създаден за американския пазар и eдва по-късно докаран в Европа. След това за кратко Caddy бе на базата на Polo. И накрая, през 2003, Volkswagen най-после го създаде като напълно отделен модел. Който остана на пазара рекордните 17 години без драматични промени, макар германците да ни уверяват, че става дума за две отделни поколения.
Драматичната промяна идва едва сега, с появата на петата му генерация.
  
   
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
Тази кола вече не е баничарка, както снизходително наричахме такъв тип машини в България. И заслугата за това е на Nissan Qashqai и на цялата SUV психоза, която се отключи след неговата поява през 2006 година.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
SUV лудостта унищожи един цял клас автомобили, които изглеждаха толкова обещаващи дотогава - така наречените миниванове. Автомобили като Zafira, като Scenic и Espace, като 8007, или вече изчезнаха изяло от пазара, или им остава много малко живот.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
Само че това създаде проблем за една част от клиентите в този сегмент - онези, които искат един и същи автомобил за работата и за семейните нужди. А също и онези, които карат сърф, велосипеди или обичат излетите в планината. Тези хора се нуждаят от обема и практичността, които нито един компактен SUV не може да им даде. И затова неочаквано започнаха да се насочват именно към сегмента на мултифункционалните автомобили - бившите "баничарки".
 
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
А това наложи баничарките да се променят осезаемо. Петото Caddy най-после наистина оправдава името си като нещо, тясно свързано с Golf. Фактически този автомобил, на платформата MQB, е почти идентичен с новия Golf 8. Има същото окачване, поне отпред, същите двигатели, същата дължина.
 
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
Разликата е в задното окачване. Досегашното Caddy бе с ресори. Новото е с цяла греда с амортисьори и стабизираща щанга - прословутата щанга на Panhard. От Volkswagen твърдят, че това повишава комфорта, без да се отразява на товароносимостта. Но най-големият плюс от това решение е, че то заема по-малко място и освобождава допълнителен обем, така че дори и в късата база на товарното Caddy вече можете да сложите два европалета.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
Карго версията има багажен обем от цели 3700 литра. Пътническата може да побере до 2556, при демонтирани задни седалки. С петима души на борда багажното пространство пак си остава внушителните 1213 литра. Освен това можете да си поръчате дори късото Caddy с трети ред седалки.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
Изобилието от пространство вътре се дължи и на факта, че Caddy е пораснало - то е с 6 сантиметра по-широко от предишното и с 9 сантиметра по-дълго. Плъзгащата се врата при дългата база е вече по-широка, 84 сантиметра (70 см за късата), и още по-удобна за товарене.

В чест на купувачите, търсещи семейна кола, можете да си поръчате и внушителния панорамен стъклен покрив, с площ почти квадрат и половина, както и 18-цолови алуминиеви джанти.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
Много удобна гумирана преграда, която държи смартфона ви на място и го пази от надрасквания
   
  
Приликата с Golf продължава и в интериора: Caddy предлага същите иновативни сензорни уреди и същата до 10-инчова мултимедия, с минимум 32 гигабайта твърд диск. Както и при Golf, не сме изцяло запленени от премахването на всички бутони. Използването на тъч скрийна, докато карате, може да бъде разсейващо. За щастие повечето функции могат да се управляват от волана или с доста усъвършенствания гласов асистент.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
7-степенният автоматик с двоен съединител (DGS) е наличен и при бензиновата, и при най-мощната дизелова версия, и се управлява от това лостче
     
  
Седалките са от ново поколение и определено са по-комфортни от досегашните. Има изобилие от местенца за всякакви предмети, естествено, както и eдна много хитра гумена преграда, която предпазва смартфона ви и от надраскване, и от изпадане и шмугване под седалката при някоя по-рязка маневра.

Двигателите също звучат познато. За някои пазари ще има атмосферен бензин, но в Европа ще се предлага основно 1.5 TSI със 114 конски сили, както и няколко варианта на двулитровия турбодизел - от 75 до 122 конски сили.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
Панорамният стъклен покрив е с площ почти квадрат и половина. Трудно ще откриете такъв и в луксозните SUV
   
  
Но този път във Volkswagen са си написали домашното и са се постарали да го направят наистина чист. Дизелите са снабдени с остроумно измислена система за двойно впръскване на урея и с цели два катализатора. Единият действа още веднага след запалване, избягвайки обичайните за този тип мотори високи емисии при студен старт.
  
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
Естествено, повече технологии означава и по-висока цена - както и при всеки нов модел, принуден да се съобразява с изискванията на Брюксел.

Товарната версия започва малко над 38 000 лева за късата база с бензинов двигател и стига до 53 000 лева за дългата с дизел. При пътническата възможните комбинации и нива на оборудване са много повече. Базово бензиново Caddy тръгва от 41 725 лева, за които ще получите климатик, мултифункционален волан, темпомат и електрически стъкла.

В предпоследното ниво на оборудване Life, с DSG автоматик, колата е вече 51 500 лева. А за върховата Style, с дизелов двигател и седем места, летвата се вдига до почти 64 000 лева.
 
  
Volkswagen Caddy тест драйв
  
  
В началото на новата година ще дойдат дългата база Maxi (средно с по около 5000 лева по-скъпа), както и вариантите с фабрична метанова уредба и плъг-ин хибрид. С по-мощния дизел можете да имате задвижване на четирите колела.

За съжаление дизайнът не е изцяло повторение на смелите линии от концепта, който видяхме преди година. Но новите правила за защита на пешеходците са се намесили, а също и инженерите по аеродинамиката. Тяхното постижение е впечатляващо - това Caddy има коефициент на въздушно съпротивление от 0.30, по-малко от доста спортни коли в миналото. Това според Volkswagen означава с около 10 процента по-нисък разход, макар че не сме го карали достатъчно дълго, за да потвърдим.
 
  
Volkswagen Caddy тест драйв
   
   
За да обобщим, тази кола си остава едно вярно Caddy, което ще ви търси изгубените топки за голф и ще ви превозва стиковете. Или, по-просто казано, ще ви помага в работата. Но в същото време - за пръв път в 40-годишната си история - тя е вече способна да служи и на семейството ви през уикенда. Истинско момче за всичко.


Още снимки от теста на Volkswagen Caddy вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Подобрили еародинамиката. Нормално. като удължили предното стъкло до фароветре.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    абе, номер 2 ( преди 5 месеца )
    къде ги гледаш тия ценови листи бе? Да не е в тесла бе ге :D Иначе ако намериш по 85к лева модел 3, свиркай да вземем десет и да ги препродадем
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 5 месеца )
    Това, което си видял, е цената за Pro S Tour, най-високата версия с най-голямата батерия - 77 квт. Базовата кола е около 70, просто още не е стигнала до България заради многото поръчки в северозападна Европа
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    цените ще се нормализират, когато се намали търсенето за по продължително.. сега са ги надули покрай кризата.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Те не го казват за такива които проверяват българския сайт както и несъществуващия български на Тесла защото в Германия сега със средната батерия започва от 34хил евро а малката батерия ще я пуснат другата година
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От както задължиха новите коли да включват още няколко системи за безопасност и колите прибавиха минимум 4-5 хил спрямо предното поколение,
  • #2
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Погледнах в сайта на Фауве за ценова листа / няма такава още / обаче не можах да пропусна цените на ID3 - започват от 93 хиляди лева. Отворих и сайта на Тесла - model 3 започва от 85 хиляди лева за базовата версия. Нали уж ID.3 щеше да е около 30 000 евро и да е доста по евтин?
  • #1
    25 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не е лошо. Цените са скандални, ма то в наши дни кои ли не са, оня ден гледах една фиеста за 43к, баси