IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW тества електрическия си флагман в екстремни условия

Кросоувърът iX преминавава през тежки изпитания зад Полярния кръг

Германският производител BMW продължава с подготовката си за старта на серийното производство на електрическия си флагман iX. Дизайнът на кросоувъра вече беше представен по-рано през годината, а сега в северната част на Скандинавия стартираха финалните тестове на модела.


BMW iX


Изпитанията, които се провежда при екстремни метеорологични условия зад Полярния кръг, служат за фини настройки на системите за контрол на задвижването и окачването. Освен това, на тестове при интензивни натоварвания се подлагат и електромоторите и системата за задвижване на четирите колела, както и високоволтовата батерия.

Тестовете отведоха прототипите на BMW iX до най-северните райони на Европа. По пустите пътища на Лапландия във Финландия чак до Норт Кейп на норвежкия остров Магеро. Там своята функционалност и надеждност при особено тежките пътни и метеорологични условия трябва да докажат както технологията BMW eDrive от пето поколение, така и системите за контрол на окачването.


BMW iX


Инженерите проверяват най-вече взаимодействието на системите за контрол на задвижването и окачването при пътни настилки с ниско сцепление. Нестабилните настилки, заледените пътища и специално подготвените за тестовете ледени повърхности около Полярния кръг предлага идеални условия за прецизно съгласуване на управлението на двигателите, на електрическото задвижване на четирите колела и на системите за контрол на окачването – до граничните режими на надлъжното и страничното ускорение.

BMW iX е първият модел, който е конструиран върху новата, модулно мащабируема платформа на бъдещето на BMW Group. Той още от самото начало е създаден за чисто електрическата мобилност и с най-новото поколение на технологията BMW eDrive, както и интелигентна и олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика, като поставя нови стандарти за ефективност в сегмента на луксозните Sports Activity Vehicle (SAV).


BMW iX


Двата електромотора заедно развиват максимална мощност от над 370 кВт (500 к.с.). Част от стрес-тестовете около Нордкап са и финалните настройки на системата BMW xDrive и нейното адаптиране на индивидуалния за всяко колело въртящ момент, което освен стабилността на пътя и сцеплението оптимизира и ефективността на BMW iX.

Целта на разработките е постигането на изключително нисък в този автомобилен клас среден разход на електроенергия под 21 кВтч на 100 километра в WLTP тестови цикъл, както и пробег от над 600 километра (WLTP).


BMW iX


Снимки: BMW

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Баро ( преди 1 месец )
    Да допълня коментара1 забрави да кажеш че на теслата и лети и тавана
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Попитали радио Ереван Кой е най добрият тест пилот на Тесла? Отговорът Амиииии.... Клиентът. Ей от тук ще дойде разликата. Старите в бизнеса си изпипват нещата и затова не правят сензации и реагират тромаво. Просто за да качиш един човек в кола с 500 коня трябва нещо повече от много добър супер дупер софтуер. Трябва и хардуера да е напаснат.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До #8 ( преди 1 месец )
    Ама това е било преди рено да ги омацат и оберат чрез мосьо Гомн!
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Реални факти ( преди 1 месец )
    На 31-то Токийско изложение 1995г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същият този Нисан служи безпроблемно ШЕСТ години на японската база в Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремни условия: работят безотказно в студ, наводнения, пресечен терен, вулканичен прах и пр.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Тесла също си тества колите. Камиона им обиколи сума ти места, от които и в Аляска беше тестван. И продължава да се тества, с милиони изминати километри!
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Аре стига си писал глупости. За това имаше сумати запалвания на нови БМВ-та, както си стоят. През месец имат изтегляния, към сервизите за оправяне на грешки. И не само те!
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    + за баварците ... Но да си дойдем на въпроса - Тесла или теслА
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 1 месец )
    тест центъра на BMW е в Arjeplog, Швеция, което е 'под' полярния кръг; разбира се, вероятно навъртат километри по пътната мрежа на север : )
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    pepe ( преди 1 месец )
    "Тесла я тестват клиентите" - явно не си карал ново BMW
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла я тестват клиентите