Да ускорят от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди могат немалко автомобили. Но списъкът значително се съкращава, ако става въпрос за машини без покрив. Неотдавнашният дебют на супер хибрида Ferrari SF90 Spider доста раздвижи вселената на супер- и хоперавтомобилите. И да - след като погледнаха данните, много автомобилни фенове побързаха да кръстят красавицата от Maranello "най-бързият сериен роудстър в света".
Две секунди и половина до сто и седем до двеста километра в час са наистина феноменални цифри. Това е по-бързо от лудото Porsche 918 Spyder и Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Има, обаче, "недостатъци" по отношение на максималната скорост.
Затова, може SF90 да ускорява като мълния, но има още няколко автомобила с доста сходни характеристики (че и с някои по-силни). И считаме, че е нужно да им се обърне подобаващо внимание. Все пак повечето от тях са дори по-бързи от новото Ferrari (което, разбира се, също присъства в тази статия).
И така, нека разгледаме "великолепната седморка" от най-бързите серийни роудстъри на планетата:
В производство: 2010 - 2011 г.
тираж: 6 броя
Цена: 1,1 милиона евро
Ускорение 0 - 100 км/ч: 2,5 сек.
Ускорение 0 - 200 км/ч: 7,1 сек.
Максимална скорост: 427 км/ч
Този екземпляр малко прилича на Lotus Exige "на стероиди". Появи се на бял свят преди Bugatti и го превъзхожда в доста отношения: ускорява по-бързо и вдига 427 км/ч. Въпросът е доколко може да се счита за "сериен". Когато американците решиха да лансират модела, планът им бе за 29 машини. По-късно те намаляха на 12, а само половината от тях са с прибиращ се покрив.
Но и тези 6 си струват: 7-литров V8 с два турбокомпресора и 1014 конски сили. Достигащи до нереалните 1471 "коня" при някои екземпляри.