Да ускорят от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди могат немалко автомобили. Но списъкът значително се съкращава, ако става въпрос за машини без покрив. Неотдавнашният дебют на супер хибрида Ferrari SF90 Spider доста раздвижи вселената на супер- и хоперавтомобилите. И да - след като погледнаха данните, много автомобилни фенове побързаха да кръстят красавицата от Maranello "най-бързият сериен роудстър в света".
Две секунди и половина до сто и седем до двеста километра в час са наистина феноменални цифри. Това е по-бързо от лудото Porsche 918 Spyder и Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Има, обаче, "недостатъци" по отношение на максималната скорост.
Затова, може SF90 да ускорява като мълния, но има още няколко автомобила с доста сходни характеристики (че и с някои по-силни). И считаме, че е нужно да им се обърне подобаващо внимание. Все пак повечето от тях са дори по-бързи от новото Ferrari (което, разбира се, също присъства в тази статия).
И така, нека разгледаме "великолепната седморка" от най-бързите серийни роудстъри на планетата:
В производство: 2012 - 2015 г.
тираж: 150 броя (заедно с "конвенционалния" Grand Sport)
Цена: 2,4 милиона евро
Ускорение 0 - 100 км/ч: 2,6 сек.
Ускорение 0 - 200 км/ч: 7,1 сек.
Максимална скорост: 408 км/ч
Трудно е да си представим някой да избира между Porsche 918 Spyder и Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. "На хартия" тези коли да са почти еднакви, но в действителност те са напълно различни: от 2013 г. „германецът“ заема уютно място в топ 10 на най-бързите „серийни“ автомобили на Нюрбургринг, а "френският братовчед" е фиксиран върху максималната скорост.
При дебюта си през 2012 година, Grand Sport Vitesse, чиито W16 постига 1200 к.с. и 1500 Нм беше безспорно сред най-бързите роудстъри на планетата с неговите 408 км/ч максимална скорост.