fallback

Tesla може да погълне само Mercedes, твърди Reuters

При 74 млрд. долара капитализация на Daimler, Мъск даже не трябва да пита акционерите си за одобрение

Tesla e готова и има ресурса да погълне някой от класическите автомобилни производители, и логиката говори, че това трябва да е германският гигант Daimler, пише уважаваният анализатор на Reuters Кристофър Томпсън.               Американският производител на електромобили държи едва 0.8% дял от световния пазар, и не разполага с кой знае какъв оборотен капитал. В последната година обаче цената на акциите му скочи няколко пъти и в момента пазарната капитализация на компанията надхвърля 540 милиарда долара, което дава достатъчен ресурс за поглъщания. Пазарната капитализация на Daimler, който произвежда марките Mercedes и Smart, е едва 74 милиарда долара.

Евентуално сливане на двете компании може да е взаимоизгодно, смята Томпсън. Американските конкуренти на Tesla, начело с GM и Ford, не са особено атрактивни за бизнес модела на Илон Мъск. Германската BMW би допълнила чудесно липсващите звена в Tesla, но тя е преди всичко семейна компания, притежание на наследниците на фамилията Квант, и е извън обсега на Мъск. Volkswagen също е е интересен, пък и Мъск и шефът му Херберт Дийс неведнъж демонстрираха приятелски отношения. Но концернът от Волфсбург похарчи десетки милиарди, за да подготви своя собствена електрическа офанзива, и едва ли би обезсмислил тази инвестиция. Японските компании също са малко вероятна цел, защото историята е показала, че сливания с тях се осъществяват изключително трудно.       EQC, първият изцяло електрически модел на Daimler, трудно може да се нарече "успешен"          Daimler обаче отговаря чудесно на всички изисквания. Компанията има опит в качественото производство на луксозни модели - нещо, което Tesla въпреки премиум цените си още не успява да постигне. Освен това марката Mercedes има много силно присъствие в Европа и Китай, двата основни електрически пазара в обозримо бъдеще. На всичкото отгоре двете компании вече са имали връзка помежду си - в миналото Daimler притежаваше малък дял от Tesla. Германците на свой ред срещат трудности в прехода към електрическо задвижване - първият им чисто електрически модел, EQC, се продава доста вяло и на нито един пазар не е дори в челната десетка.          Спекулации за възможен съюз с Mercedes се появиха още преди година, когато Мъск се изказа необикновено ласкаво за новия Sprinter        На всичкото отгоре Мъск би могъл да осъществи подобна сделка, без дори да се допитва до акционерите си. Подобно съгласие е необходимо при увеличаване на капитала с повече от 20%, което при сегашната капитализация означава праг от 108 милиарда долара. Daimler e по-евтин от това. Самият Илон Мъск подчерта в интервю за германското издателство Axel Springer, че няма намерение да търси враждебни поглъщания, а е отворен към доброволни и приятелски сливания. "Ако някой ни каже: хей, мислим, че ще е добра идея да се слеем с Tesla, със сигурност ще проведем този разговор", обясни Мъск пред шефа на издателството Матиас Дьопфнер.

В четвъртък акциите на Tesla поскъпнаха с 4.3% и затвориха търговията при 593.4 долара. Тези на Daimler поевтиняха с 1.4% и струват 68.6 долара.         

fallback
  • #7
    TSLA ( преди 3 години )
    Питах на шега Мъск в Туитър, колко ще ти струва да купиш Бенц? Отговори ми: "Pocket money ;)"
  • #6
    Японеца ( преди 3 години )
    Въпреки всички тенденции, смятам че най-доброто е хибрида, стига да го развият! Дори в момента има хибриди вървящи на ток със 100км/ч
  • #5
    Японеца ( преди 3 години )
    Германия няма да позволи поглъщане, само съвместен бизнес! Много добре знаем какво стана с Крайслер! А Мъск ще го закопат с ел. коли, Рено и китайците!
  • #4
    nev ( преди 3 години )
    До 2: Амиго слез на земята в 21 век! В съвремения корпоративен свят разни сантиментални предпоставки нямат място! Всичко е пари и интереси! Единствено Мерц може да "избяга" от такава сделка, ще бъде германския шовинизъм, все пак те са един от символите на немците!
  • #3
    Японеца ( преди 3 години )
    Капитализация 540млд!Оборотни средства 4.4млд!Свободни 1.8млд!Това е чист финансов балон, подържан от акулите на Уолстрийт, който пазят да не се спука!
  • #2
    Гост ( преди 3 години )
    Кви тесли кви пет лева. Американското правителство чрез фондовата борса налива пари в тази измислена марка. Тесла е гениален учен. Мислил е за свободна енергия, а тези сега точно обратното правят на негов гръб. Мерцедес е марка с традиции. Петият автомобил в света се казва така. Няма как да стане.
  • #1
    Хахахаха ( преди 3 години )
    До къде я докараха, производителите на ДВГ коли? Да бъдат поглъщани от един 12 годишен производител на електрически коли! И то не коя да е марка, а Мерцедес!
fallback
Последни