fallback

Tesla може да погълне само Mercedes, твърди Reuters

При 74 млрд. долара капитализация на Daimler, Мъск даже не трябва да пита акционерите си за одобрение

Tesla e готова и има ресурса да погълне някой от класическите автомобилни производители, и логиката говори, че това трябва да е германският гигант Daimler, пише уважаваният анализатор на Reuters Кристофър Томпсън.               Американският производител на електромобили държи едва 0.8% дял от световния пазар, и не разполага с кой знае какъв оборотен капитал. В последната година обаче цената на акциите му скочи няколко пъти и в момента пазарната капитализация на компанията надхвърля 540 милиарда долара, което дава достатъчен ресурс за поглъщания. Пазарната капитализация на Daimler, който произвежда марките Mercedes и Smart, е едва 74 милиарда долара.

Евентуално сливане на двете компании може да е взаимоизгодно, смята Томпсън. Американските конкуренти на Tesla, начело с GM и Ford, не са особено атрактивни за бизнес модела на Илон Мъск. Германската BMW би допълнила чудесно липсващите звена в Tesla, но тя е преди всичко семейна компания, притежание на наследниците на фамилията Квант, и е извън обсега на Мъск. Volkswagen също е е интересен, пък и Мъск и шефът му Херберт Дийс неведнъж демонстрираха приятелски отношения. Но концернът от Волфсбург похарчи десетки милиарди, за да подготви своя собствена електрическа офанзива, и едва ли би обезсмислил тази инвестиция. Японските компании също са малко вероятна цел, защото историята е показала, че сливания с тях се осъществяват изключително трудно.       EQC, първият изцяло електрически модел на Daimler, трудно може да се нарече "успешен"          Daimler обаче отговаря чудесно на всички изисквания. Компанията има опит в качественото производство на луксозни модели - нещо, което Tesla въпреки премиум цените си още не успява да постигне. Освен това марката Mercedes има много силно присъствие в Европа и Китай, двата основни електрически пазара в обозримо бъдеще. На всичкото отгоре двете компании вече са имали връзка помежду си - в миналото Daimler притежаваше малък дял от Tesla. Германците на свой ред срещат трудности в прехода към електрическо задвижване - първият им чисто електрически модел, EQC, се продава доста вяло и на нито един пазар не е дори в челната десетка.          Спекулации за възможен съюз с Mercedes се появиха още преди година, когато Мъск се изказа необикновено ласкаво за новия Sprinter        На всичкото отгоре Мъск би могъл да осъществи подобна сделка, без дори да се допитва до акционерите си. Подобно съгласие е необходимо при увеличаване на капитала с повече от 20%, което при сегашната капитализация означава праг от 108 милиарда долара. Daimler e по-евтин от това. Самият Илон Мъск подчерта в интервю за германското издателство Axel Springer, че няма намерение да търси враждебни поглъщания, а е отворен към доброволни и приятелски сливания. "Ако някой ни каже: хей, мислим, че ще е добра идея да се слеем с Tesla, със сигурност ще проведем този разговор", обясни Мъск пред шефа на издателството Матиас Дьопфнер.

В четвъртък акциите на Tesla поскъпнаха с 4.3% и затвориха търговията при 593.4 долара. Тези на Daimler поевтиняха с 1.4% и струват 68.6 долара.         

fallback
  • #27
    Закос ( преди 3 години )
    А за фантазьорите който си мислят че тесла е нещо повече от балон малко цифри в рамките на хипотезата но с реални цифри ..ако само 10 от продаваните коли на VW са електрически то те ще колкото тесла е продала за 3 години ...Това говори колко е искуствено завишена цената на акците на тесла ...
  • #26
    Закос ( преди 3 години )
    Да може една марка да придобие или да си партнира с друга се гледа пазарния дял ако тесла предложат хипотетично партньорство на мерцедес то ще получат отказ защото тесла е едни виртулни пари без голям автомобилен пазарен дял.Пример утре мерцедес вадят по добър като цена и параметри афтомобил електро да подчертая акците на тесла ще падат .Лично аз мисля че тесла е обречена защото рано или късто всички марки ще почнат масово производство на елктромобили...
  • #25
    м дааа ( преди 3 години )
    Като цяло няма да е зле, но проблемът е в нереалните цени на ел-производителите, пример е китайската NIO от 5 на 50$ за няколко месеца. Същата работа като фирмата разработваща водородни системи от 2 на 10$ за един месец.
  • #24
    Факт! ( преди 3 години )
    Ха РЕНО Зои са по-продавани от модел 3 в Европа.Толкова за Тесла.Те навремето и ГМ бяха лидери в Сащ а другаде никъде ги нямаше и накрая банкрутираха.Тва е за всички дет ви мислят че американският пазар е самодостатъчен.
  • #23
    Факт! ( преди 3 години )
    Ха РЕНО Зои са по-продавани от модел 3 в Европа.Толкова за Тесла.Те навремето и ГМ бяха лидери в Сащ а другаде никъде ги нямаше и накрая банкрутираха.Тва е за всички дет ви мислят че американският пазар е самодостатъчен.
  • #22
    Факт! ( преди 3 години )
    Ха РЕНО Зои са по-продавани от модел 3 в Европа.Толкова за Тесла.Те навремето и ГМ бяха лидери в Сащ а другаде никъде ги нямаше и накрая банкрутираха.Тва е за всички дет ви мислят че американският пазар е самодостатъчен.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Според мен сега автомобилопроизводителите масово преминават на електрически модели, но до 3-4 години ще стане ясно, че са възлагали прекалени надежди на тази технология. Инвестициите няма да се оправдаят, защото масовият потребител няма да може да си позволи електромобил. Поради това по-богатите ще купуват електромобил, а по-бедните - конвенционален автомобил, но много производители ще фалират, защото няма да могат да печелят достатъчно, поддържайки инвестиции в двете технологии за производство.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    борсовата капитализация никога не е била надежден показател за каквото и да било . тоест цените на акциите много пъти са далеч по-високи от реалните . така че нищо ново . това на Мъск си е чист балон . няма как една фирма на 3 -4години да струва в пъти повече от традиционните производители на коли като Мерцедес , БМВ . Ауди итн.
  • #19
    До 16 ( преди 3 години )
    Модел У за октомври е продал повече от ФВ ИД3, при положение че ФВ изпълнява поръчки за 2 години назад, а Модел У се продава само в Америка!
  • #18
    До 16 ( преди 3 години )
    Фактите са други! Няма продажби, защото няма доставки, а не че няма продажби и търсене! А няма доставки, защото бяха затворени и сега произвеждат главно за Америка и не стигат за Европа! Тесла продава повече от колкото успява да произвежда! Дай данни, дали са намалели продажбите и колко са произвели в този период?
fallback
Последни