fallback

Tesla може да погълне само Mercedes, твърди Reuters

При 74 млрд. долара капитализация на Daimler, Мъск даже не трябва да пита акционерите си за одобрение

Tesla e готова и има ресурса да погълне някой от класическите автомобилни производители, и логиката говори, че това трябва да е германският гигант Daimler, пише уважаваният анализатор на Reuters Кристофър Томпсън.               Американският производител на електромобили държи едва 0.8% дял от световния пазар, и не разполага с кой знае какъв оборотен капитал. В последната година обаче цената на акциите му скочи няколко пъти и в момента пазарната капитализация на компанията надхвърля 540 милиарда долара, което дава достатъчен ресурс за поглъщания. Пазарната капитализация на Daimler, който произвежда марките Mercedes и Smart, е едва 74 милиарда долара.

Евентуално сливане на двете компании може да е взаимоизгодно, смята Томпсън. Американските конкуренти на Tesla, начело с GM и Ford, не са особено атрактивни за бизнес модела на Илон Мъск. Германската BMW би допълнила чудесно липсващите звена в Tesla, но тя е преди всичко семейна компания, притежание на наследниците на фамилията Квант, и е извън обсега на Мъск. Volkswagen също е е интересен, пък и Мъск и шефът му Херберт Дийс неведнъж демонстрираха приятелски отношения. Но концернът от Волфсбург похарчи десетки милиарди, за да подготви своя собствена електрическа офанзива, и едва ли би обезсмислил тази инвестиция. Японските компании също са малко вероятна цел, защото историята е показала, че сливания с тях се осъществяват изключително трудно.       EQC, първият изцяло електрически модел на Daimler, трудно може да се нарече "успешен"          Daimler обаче отговаря чудесно на всички изисквания. Компанията има опит в качественото производство на луксозни модели - нещо, което Tesla въпреки премиум цените си още не успява да постигне. Освен това марката Mercedes има много силно присъствие в Европа и Китай, двата основни електрически пазара в обозримо бъдеще. На всичкото отгоре двете компании вече са имали връзка помежду си - в миналото Daimler притежаваше малък дял от Tesla. Германците на свой ред срещат трудности в прехода към електрическо задвижване - първият им чисто електрически модел, EQC, се продава доста вяло и на нито един пазар не е дори в челната десетка.          Спекулации за възможен съюз с Mercedes се появиха още преди година, когато Мъск се изказа необикновено ласкаво за новия Sprinter        На всичкото отгоре Мъск би могъл да осъществи подобна сделка, без дори да се допитва до акционерите си. Подобно съгласие е необходимо при увеличаване на капитала с повече от 20%, което при сегашната капитализация означава праг от 108 милиарда долара. Daimler e по-евтин от това. Самият Илон Мъск подчерта в интервю за германското издателство Axel Springer, че няма намерение да търси враждебни поглъщания, а е отворен към доброволни и приятелски сливания. "Ако някой ни каже: хей, мислим, че ще е добра идея да се слеем с Tesla, със сигурност ще проведем този разговор", обясни Мъск пред шефа на издателството Матиас Дьопфнер.

В четвъртък акциите на Tesla поскъпнаха с 4.3% и затвориха търговията при 593.4 долара. Тези на Daimler поевтиняха с 1.4% и струват 68.6 долара.         

fallback
  • #37
    До 35 ( преди 3 години )
    Очевидно не разбирате как функционират финансовите пазари
  • #36
    До 35 ( преди 3 години )
    Очевидно не разбирате как функционират финансовите пазари
  • #35
    Кавали ( преди 3 години )
    Пълен абсурд е немците да се съгласят това е тяхната гордост +тва автомобилно производителите им движат икономиката за нищо на света не биха позволили тоя капитал да се управлява от друг
  • #34
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла да погълне Мерцедес звучи много несериозно. Т. нар. "пазарна капитализация" показва единствено степента, до която е надут балона.
  • #33
    До 26 ( преди 3 години )
    Защо, когато кача, се променя думата? В долния коментар, поправих и като качих, пак е променена?
  • #32
    До 26 ( преди 3 години )
    Конглокират! Редактора не телефона сменя! За конглокенция става, въпрос!
  • #31
    До 26 ( преди 3 години )
    Защо, когато направиха Йонити, зарядните, където се обединиха европейските производители, вдигнаха цената на тока, като все едно караш бензинова кола, а в някои случаи ти излиза и по-скъпо от колкото да караш на бензин? Така ли се конглокират? Как Тесла си позволява ниска цена на тока, а всички европейски производители, не?
  • #30
    До 26 ( преди 3 години )
    Да не споменавам, че само Тесла зарежда с такава скорост, на заряд, което не ти дава никакви проблеми за дълги пътувания и дава възможност, да не се получават опашки пред зарядните! Къде ще зареждат, колите на другите марки, ако едно зареждане отнема 1 час? При Тесла, зареждаш за 15 минути и имаш заряд до следваща зарядна на 300 километра! А другите, къде са? Когато си направят зарядните на конглокента цена на тока на заряд, може и да се конглокират!
  • #29
    До 26 ( преди 3 години )
    Та мислиш, до колкото можеш! НИКОЯ ДРУГА МАРКА НЯМА ИЗГРАДЕНА ЗАРЯДНА МРЕЖА ОТ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ! Това отнема време да се направи! А е ясно, че никой няма да си купи единствена кола, само до кара на разстояние от къщи и обратно, на един заряд! Трябва мрежа, която другите все още нямат, а и цената е доста висока на зареждане! Само заради зарядната мрежа, Тесла е предпочитана пред конглокенти! Това не ви е ясно, нали? Като ви станат ясни нещата, пак пишете!
  • #28
    vovka ( преди 3 години )
    Тесла си е въздух под налягане. Без абсолютно никакво покритие балон. Коли, които се чупят постоянно и никакъв инженерен потенциал. Те ме могат още да създадат едно елементарно окачване на кола. Да не говорим за друго.
fallback
Последни