fallback

Tesla може да погълне само Mercedes, твърди Reuters

При 74 млрд. долара капитализация на Daimler, Мъск даже не трябва да пита акционерите си за одобрение

Tesla e готова и има ресурса да погълне някой от класическите автомобилни производители, и логиката говори, че това трябва да е германският гигант Daimler, пише уважаваният анализатор на Reuters Кристофър Томпсън.               Американският производител на електромобили държи едва 0.8% дял от световния пазар, и не разполага с кой знае какъв оборотен капитал. В последната година обаче цената на акциите му скочи няколко пъти и в момента пазарната капитализация на компанията надхвърля 540 милиарда долара, което дава достатъчен ресурс за поглъщания. Пазарната капитализация на Daimler, който произвежда марките Mercedes и Smart, е едва 74 милиарда долара.

Евентуално сливане на двете компании може да е взаимоизгодно, смята Томпсън. Американските конкуренти на Tesla, начело с GM и Ford, не са особено атрактивни за бизнес модела на Илон Мъск. Германската BMW би допълнила чудесно липсващите звена в Tesla, но тя е преди всичко семейна компания, притежание на наследниците на фамилията Квант, и е извън обсега на Мъск. Volkswagen също е е интересен, пък и Мъск и шефът му Херберт Дийс неведнъж демонстрираха приятелски отношения. Но концернът от Волфсбург похарчи десетки милиарди, за да подготви своя собствена електрическа офанзива, и едва ли би обезсмислил тази инвестиция. Японските компании също са малко вероятна цел, защото историята е показала, че сливания с тях се осъществяват изключително трудно.       EQC, първият изцяло електрически модел на Daimler, трудно може да се нарече "успешен"          Daimler обаче отговаря чудесно на всички изисквания. Компанията има опит в качественото производство на луксозни модели - нещо, което Tesla въпреки премиум цените си още не успява да постигне. Освен това марката Mercedes има много силно присъствие в Европа и Китай, двата основни електрически пазара в обозримо бъдеще. На всичкото отгоре двете компании вече са имали връзка помежду си - в миналото Daimler притежаваше малък дял от Tesla. Германците на свой ред срещат трудности в прехода към електрическо задвижване - първият им чисто електрически модел, EQC, се продава доста вяло и на нито един пазар не е дори в челната десетка.          Спекулации за възможен съюз с Mercedes се появиха още преди година, когато Мъск се изказа необикновено ласкаво за новия Sprinter        На всичкото отгоре Мъск би могъл да осъществи подобна сделка, без дори да се допитва до акционерите си. Подобно съгласие е необходимо при увеличаване на капитала с повече от 20%, което при сегашната капитализация означава праг от 108 милиарда долара. Daimler e по-евтин от това. Самият Илон Мъск подчерта в интервю за германското издателство Axel Springer, че няма намерение да търси враждебни поглъщания, а е отворен към доброволни и приятелски сливания. "Ако някой ни каже: хей, мислим, че ще е добра идея да се слеем с Tesla, със сигурност ще проведем този разговор", обясни Мъск пред шефа на издателството Матиас Дьопфнер.

В четвъртък акциите на Tesla поскъпнаха с 4.3% и затвориха търговията при 593.4 долара. Тези на Daimler поевтиняха с 1.4% и струват 68.6 долара.         

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Тоя единствено може да си купи още трева и да си мечтае. Още няколко години и ще го пише в учебниците като дот.ком. Успех на инвеститорите му.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Фактите за 2020 за Тесла са.... Загуба на пазарен дял в Европа и Китай. Стигна се дотам, че Тесла изнася коли от Китай, защото там няма местно търсене. В Норвегия и Холандия числата за октомври и ноември са плашещи. Извън топ 5 по продажби. Та се пита като няма търсене, как се прави растеж?
  • #15
    БГ СМЕШКИ ( преди 3 години )
    това няма да стане !
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    и как ще гио погълне като немците никога няма да продадат Мерцедес на някъв смахнат американец ?!!?? тва са глупости .
  • #13
    Христо ( преди 3 години )
    Аз пък още си карам магарето. Много е еко. И автопилота се самообучава. Ако Мъск има желание мога да му го пусна да го погълне и да се слеят.
  • #12
    До 3 ( преди 3 години )
    Когато една компания се разраства, нормално е да няма оборотни пари. Даже ако се задълбаем по-навътре най вероятно ще намерим и огромни заеми с които се строят фабриките. Но..., перспективата обоснована на миналото Мъск да продаде огромно количество автомобили следващата година и да освободи огромен ресурс от пари, които най вероятно ще инвестира отново, се нарича пазарна капитализация. Така се правят пари от както свят светува!!!
  • #11
    Значи, ако нямаш зар ( преди 3 години )
    Къде ще е екологията, след като се наложи скок в производството на ток, ако електрокарите бъдат наложени с диктаторски мерки както изглежда? Къде ще е екологията, когато започнат да се трупат милионите отработени акумулатори от електричките? Всяка една отработена батерия на литиева основа е екологична бомба и канцерогенен резервоар, който не подлежи на утилизация.
  • #10
    При пазарен дял от е ( преди 3 години )
    Балонът се надува,. балонът се надува. Надувайтее момчета,Да стане на парчета, Бууууууумммм...
  • #9
    До 6 ( преди 3 години )
    Хибрида, не е бъдещето, няма и да бъде, защото също ще е забранен! Хибридите вървят и с до 140 к/ч, БМВ 530 Е! Но това не е най-важното! Важното е, че също си зависим от зарядно, за да караш на ток, защото тези които вървят с тези скорости са Плъгин хибридите. А когато нямат ток в батерията, вървят на бензин! Е как, ще знаят дали караш на ток или на бензин? Значи, ако нямаш зарядно си на бензин, а къде е екологията? Тогава караш, бензинова кола!
  • #8
    До 5 ( преди 3 години )
    Къде буташ Рено? До сега за годината продадени Рено Зои 74 хиляди, Модел 3 - 260 хиляди!
fallback
Последни