През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".
За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. За да разберете какво точно са искали управляващите СССР преди половин век - вижте галерията ни:
Предложението на Косигин е реализирано, но автомобилът така и не успява да стане най-евтиният в Съветския съюз. Базовата версия струва 5000 рубли, което е с 1000 повече от "Запорожец". Но пък ВАЗ-2101 е по-престижен.
Собствениците на Lada-1200 от първата серия за чужбина с носталгия си спомнят за техническото съвършенство на автомобила и миризмата на естествена кожа в салона. Масовият купувач обаче яма този късмет, тъй като колата се произвежда в огромен тираж. През 1973 година от конвейера слиза милионният автомобил, а година по-късно капацитетът на завода е увеличен до 660 000 коли на година. Съответно това води да спад на качеството.