fallback

Плъг-ин хибридите остават без субсидии от властите в ЕС?

Ново изследване показва, че тези автомобили отделят много повече вреди емисии

Хибридите автомобили, които се зареждат от електропреосната мрежа, отделят много повече вредни емисии (СО2) от посочените от техните производители данни и властите в ЕС трябва да прекратят отпускането на субсидии при закупуването им. Това се казва в доклад на базираната в Брюксел екологична организация "Транспорт и околна среда" (T&E), по чиято поръчка са проведени нови изпитания на автомобили от този вид.

Експертите от организацията Emissions Analytics са тествали три хибридни (плъг-ин) SUV-модела - BMW X5, Volvo XC60 и Mitsubishi Outlander, като при всички са установени много по-високи нива на CO2. В същото време, купувачите на такива хибридни автомобили не само получават субсидии от властите в съответите страни при закупуването, но и плащат по-малки данъци.

"Плъг-ин хибридните превозни средства заблуждават хората, тъй като те са създадени за изпитания в лаборатория и за получаване на данъчи облекчения, но не и за всекидневно използване с по-ниски вредни емисии. Правителствата трябва да спрат да субсидират тези коли, още повече, че това става с парите на данъкоплатцие", заяви старшият директор на T&E - Юлия Полисканова.

От Volvo реагираха незабавно на твърденията и заявиха, че всички техни превозни средства отговарят на действащото законодателство за вредни емисии. Говорител на Mitsubishi на свой ред заяви, че независимите тестове, провеждани от външни организации, могат да доведат до ненадеждни стойности и затова компанията оспорва методологията за провеждане на изпитанията.

Снимки: Volvo, Mitsubishi

fallback
  • #6
    none ( преди 3 години )
    Колега нордфейс, ако под "правилна експлоатация" разбирате, зареждане всяка вечер и каране по 30 км на ден, по-добре си купете електричка. Пробега ще ви е по-голям и ще си спестите разходите по поддръжката на два двигателя: електрически и бензинов. Направете 30К км годишно с плъг-ин хибрида си (който и да той) и пак ни разкажете баснята за разход от 1л./100 км. И най-икономичните плъг-ин хибриди на пазара в момента не правят разход под 4л./100 км., какво остава за 2 тона хибридите от статията.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз от 1998 г. ползвам плъгин хибрид и съм мега доволен!
  • #4
    нордфейс ( преди 3 години )
    #1 и 2> не сте и помирисвали такива коли за да коментирате. Харчат си по литър/два или дори 0 като я ползваш по предназначение. Аз започвам вече 4-та година с такъв автомобил и средния ми разход за годините досега е около литър на 100.Това което правят от ЕУ е да дръпнат моркова, зашото почти всички нови автомобили са вече плъг-ин и няма никакъв смисъл от субсидии.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    От ЕС да вземат да настроят безплатни зарядни на всякъде, стига са умували. Ако навсякъде има такива хората ще си зареждат колите. Да започнат от работодателите.
  • #2
    expert ( преди 3 години )
    Наи-после ме чуха! От кога го повтарям това!
  • #1
    none ( преди 3 години )
    Добро утро както се казва. Нали не вярвате че СУВ 2 тона харчи 2л./100км. както обявяват от Волво, БМВ, Мерцедес и т.н. Лъжливите китайци от Волво, първи обявиха подобен разход, и като видяха че им се размина, и останалите побързаха да "наваксат" с емисиите. БМВ даже свалиха цените на plug-in хибридите си за да продават повече ;))). За добър и мощен хибрид 300+ к.с. 9л./100 км. си е напълно постижимо. Бензинка със същата мощност не хибрид, ще харчи поне 15л./100 км.
fallback
Последни