Хибридите автомобили, които се зареждат от електропреосната мрежа, отделят много повече вредни емисии (СО2) от посочените от техните производители данни и властите в ЕС трябва да прекратят отпускането на субсидии при закупуването им. Това се казва в доклад на базираната в Брюксел екологична организация "Транспорт и околна среда" (T&E), по чиято поръчка са проведени нови изпитания на автомобили от този вид.
Експертите от организацията Emissions Analytics са тествали три хибридни (плъг-ин) SUV-модела - BMW X5, Volvo XC60 и Mitsubishi Outlander, като при всички са установени много по-високи нива на CO2. В същото време, купувачите на такива хибридни автомобили не само получават субсидии от властите в съответите страни при закупуването, но и плащат по-малки данъци.
"Плъг-ин хибридните превозни средства заблуждават хората, тъй като те са създадени за изпитания в лаборатория и за получаване на данъчи облекчения, но не и за всекидневно използване с по-ниски вредни емисии. Правителствата трябва да спрат да субсидират тези коли, още повече, че това става с парите на данъкоплатцие", заяви старшият директор на T&E - Юлия Полисканова.
От Volvo реагираха незабавно на твърденията и заявиха, че всички техни превозни средства отговарят на действащото законодателство за вредни емисии. Говорител на Mitsubishi на свой ред заяви, че независимите тестове, провеждани от външни организации, могат да доведат до ненадеждни стойности и затова компанията оспорва методологията за провеждане на изпитанията.
Снимки: Volvo, Mitsubishi