fallback

Плъг-ин хибридите остават без субсидии от властите в ЕС?

Ново изследване показва, че тези автомобили отделят много повече вреди емисии

Хибридите автомобили, които се зареждат от електропреосната мрежа, отделят много повече вредни емисии (СО2) от посочените от техните производители данни и властите в ЕС трябва да прекратят отпускането на субсидии при закупуването им. Това се казва в доклад на базираната в Брюксел екологична организация "Транспорт и околна среда" (T&E), по чиято поръчка са проведени нови изпитания на автомобили от този вид.

Експертите от организацията Emissions Analytics са тествали три хибридни (плъг-ин) SUV-модела - BMW X5, Volvo XC60 и Mitsubishi Outlander, като при всички са установени много по-високи нива на CO2. В същото време, купувачите на такива хибридни автомобили не само получават субсидии от властите в съответите страни при закупуването, но и плащат по-малки данъци.

"Плъг-ин хибридните превозни средства заблуждават хората, тъй като те са създадени за изпитания в лаборатория и за получаване на данъчи облекчения, но не и за всекидневно използване с по-ниски вредни емисии. Правителствата трябва да спрат да субсидират тези коли, още повече, че това става с парите на данъкоплатцие", заяви старшият директор на T&E - Юлия Полисканова.

От Volvo реагираха незабавно на твърденията и заявиха, че всички техни превозни средства отговарят на действащото законодателство за вредни емисии. Говорител на Mitsubishi на свой ред заяви, че независимите тестове, провеждани от външни организации, могат да доведат до ненадеждни стойности и затова компанията оспорва методологията за провеждане на изпитанията.

Снимки: Volvo, Mitsubishi

fallback
  • #16
    Buran ( преди 4 години )
    Тва смахнатото Тундберг да не са го изтървали пак?
  • #15
    Нордфейс ( преди 4 години )
    Всъщност проучването е на Грийнпийс и това казва всичко
  • #14
    Анонимен ( преди 4 години )
    Защо трябва да се обръща внимание на мнението на организации които не са безкористни в оценките си . Ами ако организацията " Коне и каруци" излезе с доклад да забраним всички превозни средства освен упоменатите в името и - трябва ли да я послушаме ? Правителствата трябва да защитават нашите интереси , а не тези на НПО-тата които са контролирани от никой не знае кого.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Нормално за технически изостаналите гейове от Гейропа.Те освен с административни мерки не могат с акъл да се мерят с Азиатските тигри.
  • #12
    Малко да ви обясня ( преди 4 години )
    Значи, на ел. колите пишат разход 20 кВ на 100 ток, а на плъгин хибридите 1 литър на 100 бензин!! А останалото от къде е? Този ток, защо не го включват? А знаете, ли че разхода на тези плъгин хибриди на ток е доста по-висок от на ел. кола и в държави, където тока е малко по-скъп, е по-евтино с дизелова кола от разхода на ток на плъгин? Но това измислиха производителите, за да могат да продължават да серяизират ДВГ моторите още няколко години!
  • #11
    нордфейс ( преди 4 години )
    9 въобще не съм прав :)има достатъчно групи във ФБ за плъг ин хибриди...инфо има и е натрупано от няколко години експлоатация само желание за четене да има.И между другото имам и обикновен хибрид и с него не съм виждал разход от 6/100 никога, а какво говорим за плъг-ин.
  • #10
    Малко да ви обясня ( преди 4 години )
    Ааааа, тогава идва лъжата! Колата върви само на бензин, защото в батерията няма ток! И как един ДВГ ще гори 1 на 100, като той на място на обороти гори 0.7 литра на час? И като е празна батерията, разхода на бензин е по-висок, защото ДВГ носи баласт в багажника от 150 килограма! Разхода на плъгин хибридите е повече от 6 на 100, когато батерията е празна! А, защо пишат само разхода на бензин, а не пишат разхода на ток? Той безплатен ли е?
  • #9
    Малко да ви обясня ( преди 4 години )
    Плъгин хибридите са единствената надежда, на производителите да продават ДВГ мотори. Разхода е 1 на 100, защото тестовите замервания се правят, на 100 километра. И така, когато тръгнеш със заредена батерия, и измине 85километра на ток (1 литър е разхода на бензин на хибридите с най-големи батерии), остатъка от 15 километра изминаваш с 1 литър и така получаваш 1 на 100! Обаче!!! Какво става, когато собственика няма възможност за зарядно и не зарежда батерията? А е получил субсидия?
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    4 - не си прав че всичко е плъг-ин по продажби, но се харчат точно заради облекченията. Махнат ли ги - продажбите им ще заклонят към 0. 6 - е абсолютно прав. Имам познати с такива коли в двете крайности, но разоход от 1/100 няма. Мин. досега е 6/100 и пътуване между контактите. А като се зареди трябва да я махнеш..
  • #7
    нордфейс ( преди 4 години )
    #6 Всичко интересно около нас ми е на 20-30км. Т.е. дневно правя около 40-60км. Веднъж, два пъти годишно правя големи разстояния. Зареждам вкъщи и/или на работа и реално в голяма част от годината разхода ми е 0/100 бензин. За 40к км средния ми разход е около литър на 100. Следващата ми кола ще е електричка да...но за момента няма такава която да ми пасва, особено ценово :)Поддръжка на два двигателя не ме притеснява особено защото карам до гаранцията а и цените на годишните сервизи са сходни.
fallback
Последни