IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

VW Golf 3 GTI срещу Opel Astra GSI: бъдещи класики?

Сега ли е моментът да се инвестира в тези култови коли от 90-те?

Третият албум при музикантите е един от най-трудните за реализиране, защото по това време феновете, спечелени с първия албум, започват да се питат дали си заслужава да слушат. Именно пред това предизвикателство са изправени VW в началото на 90-те години, когато трябва да представят третата генерация на Golf GTI - по същото време, когато се появява и Оpel Astra F GSI. 

В началото на новото хилядолетие и двете култови коли бяха често срещани по родните пътища, а армиите от фенове нямаха търпение да разкажат на всеки, колко по-добра е тяхната избрана кола. Според първите тестове в медиите Astra GSI е похвалена за отзивчивия и мощен двигател, но критикувана за недодялана настройка на окачването. Общото мнение обаче е позитивно. Golf 3 GTI 16V получава донякъде по-умерени похвали, най-вече към сигурното поведение в завой. Но извън това колата е не само по-тежка от предходната, но и вече не заема върхово място сред моделите на Golf - там се е намърдал Golf VR6.

 

astra gsi vs golf gti rear


Днес е по-скоро рядкост да засечем Golf 3 GTI или Astra GSI първо поколение, а оцелелите екземпляри започват да добиват стойност. Сред феновете и на двете коли има такива, които може би не са имали възможност да си ги купят през 90-те и сега са готови платят доста, за да сбъднат това желание. В следващите редове ще сравним двете потенциални класики по технически данни, потенциални слаби места и по цени днес. Ще се радваме да се включите в коментарите, ако сте имали една от тези култови коли и да споделите приятни/неприятни моменти или просто да гласувате коя кола бихте предпочели.


golf vs astra engine
 
  
Слаби места 

И двете коли страдат от корозия, при Astra най-вече около задните гуми, а при Golf по цялата каросерия. Това се дължи на смяната на доставчик на стомана от VW спрямо предишните поколения на Golf. Естествено, части от окачването и на двете коли се износват с времето и при Astra може да се чуват звуци от шарнирите, но няма нищо фрапантно. Двигателите също са доста здрави и издържат на тормоз, включително и с много газ. При Astra GSI избягвайте екземпляри с шумен празен ход при студен двигател. 

 

astra gsi vs golf gti interior

 

Цени сега

Бърза проверка на български и западни сайтове за авто обяви показва, че най-евтините Golf 3 GTI 16V се продават за 2 500 лв. в България, а в Италия се продава напълно оригинален екземпляр за близо 20 000 лв. При Astra GSI цените започват от 2 600 лв в България и стигат близо 30 000 лв в Германия за нереставриран екземпляр.
 

Технически данни

Може би малко неочаквано с оглед на продажбите, където предимството е на страната на Golf, в повечето технически параметри всъщност напред излиза Astra - макар че двете коли са доста сходни.


Golf GTI срещу Astra GSi - пряко сравнение (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Niks ( преди 2 месеца )
    На 21 години съм и притежавам golf mk3 gti. Поне за мен голфа има някакъв чар по своему и красота . Просто хваща окото . Колата ми е запазена, без ръжди , с хубави джанти . Случва се когато карам някви чичковци да се усмихнат като ми видят колата . За фаровете да не попитат. Мисълта ми е че голфа бърз или бавен е класика и легенда
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Един голфаджия ( преди 2 месеца )
    Като собственик на Golf3 gti 2.0 16v смея да твърдя че голфа не е никак лош с малко доработки става доста добре. От друга страна си остава кола за 500лв нищо особенно. Имал съм досег и със Opel Astra f gsi c20xe наистина превъзхожда голфа по вървеж но само от 0-100 от 100-200 голфа води с малко. Разликата идва от скоростната кутия. Опела има по-здрава и хубава кутия затова. За парите си при опела получаваш повече. Но и двата двигателя са скопени. Abf-ът е разработка на ауди. А с20хе на cosworth.
  • #23
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Абе ( преди 2 месеца )
    Опелът при всеки случай бие Голфа по вървеж,обаче какво се случва като почнат завоите...
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    3-ката си беше по-красива от 4-ката която е като разтопено л***йно.
  • #21
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Последният хубав Голф и може би VW изобщо. Опел поне пуснаха Инсигния, иначе през 90-те само Омега беше супер.
  • #20
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Да де... ( преди 2 месеца )
    За автомобили говорим, не за нискотехнологични ръждиви немски пръчки. Имам наблюдения и върху двете. Астрата е по-кола и повече върви, но спрямо Хондата и двете са като от каменната ера.
  • #19
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Абе ( преди 2 месеца )
    Тук коментираме автомобили, а не оризови легени!
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Двигателя Honda B16A2 и до днес масово се ползва за състезателни цели. Изключително популярен е в САЩ. В стоков вид от 1.6 литра развива 160кс. или над 100кс. на литър което е повече от всеки друг двигател по това време. Изключително здрав двигател.
  • #17
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Civic VTi ( преди 2 месеца )
    Ами от тези години в класа на хотхечовете съм споменал Civic VTi . Няма какво да се лъжем. Беше си много по яка машинка и от Golf и от Astra. Но в България беше голяма рядкост да видиш такава Honda. Хората тук гледаха малко с недоверие на японските коли. Имаше и един уличен мит че били "много скъпи за поддръжка". А Civic VTi е уникална кола с уникален двигател който и до днес го ползват тунерите. Стоков е 1.6i 160к.с. при 7600 оборота. Усещането е все едно караш пистов мотор.
  • #16
    11 rate up comment 19 rate down comment
    Зайчарник GTI ( преди 2 месеца )
    Тези гнилочи стават само за гледане на зайци в тях. При това ако попаднете на някой китосан екземпляр, че иначе и без зайци ще останете. Астрата поне опита да докара дизайн, гОлфа и отвътре и отвън е уникална грозотия. Всичко над 300 лева дадено подобна щайга са пари на вятъра